Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

jakiś czas już ślęczę nad zbrushem. Ostatnio zacząłem uczyć się również programu cinema 4d ( dla mnie alternatywa do 3d maxa, słyszałem, że jest dużo prostrzy w nauce).

 

Jestem ogólnie analogowcem, z wykształcenia rzeźbiarzem i rysownikiem, na zbrusha porwałem się kuszony swobodą i intuicyjnością symulującą klasyczne metody pracy omijające topologię i konstruowanie meshy z wielokątów typowe dla grafiki 3d.

 

Jak wiadomo optymalna konstrukcja siatki to jednak w 3d podstawa. Używam zspherów do budowy modeli organicznych bo są bardzo wygodne. Topologia w zbrushu okazała się dla mnie jednak bardzo trudna i mozolna, dużo bardziej uciążliwa niż samo rzeźbienie i machanie (rewelacyjnymi) pędzlami.

 

1.Czy ktoś może polecić jakiś zewnętrzny program do topologi który jest bardziej zautomatyzowany ( albo wygodniejszy w obsłudze) niż ten z zbrusha ? Najlepiej żeby był darmowy albo miał coś wspólnego z cinema 4d. Ewentualnie jakiś dobry płatny.

 

Czy ktoś testował już topologię w najnowszym zbrushu 3.5 oraz nowe zsphery pod kątem uzyskiwanej geometrii siatki?

 

Na jakim etapie pracy polecacie robić optymalizację siatki? W pierwszej fazie kształtowania mesha tóż po z spherach czy po wyrzeźbieniu wszystkiego w wysokim divide?

 

 

za wszelkei porady będę dozgonnie wdzięczny :)

  • Odpowiedzi 0
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności