kordian Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Witam, jakiś czas już ślęczę nad zbrushem. Ostatnio zacząłem uczyć się również programu cinema 4d ( dla mnie alternatywa do 3d maxa, słyszałem, że jest dużo prostrzy w nauce). Jestem ogólnie analogowcem, z wykształcenia rzeźbiarzem i rysownikiem, na zbrusha porwałem się kuszony swobodą i intuicyjnością symulującą klasyczne metody pracy omijające topologię i konstruowanie meshy z wielokątów typowe dla grafiki 3d. Jak wiadomo optymalna konstrukcja siatki to jednak w 3d podstawa. Używam zspherów do budowy modeli organicznych bo są bardzo wygodne. Topologia w zbrushu okazała się dla mnie jednak bardzo trudna i mozolna, dużo bardziej uciążliwa niż samo rzeźbienie i machanie (rewelacyjnymi) pędzlami. 1.Czy ktoś może polecić jakiś zewnętrzny program do topologi który jest bardziej zautomatyzowany ( albo wygodniejszy w obsłudze) niż ten z zbrusha ? Najlepiej żeby był darmowy albo miał coś wspólnego z cinema 4d. Ewentualnie jakiś dobry płatny. Czy ktoś testował już topologię w najnowszym zbrushu 3.5 oraz nowe zsphery pod kątem uzyskiwanej geometrii siatki? Na jakim etapie pracy polecacie robić optymalizację siatki? W pierwszej fazie kształtowania mesha tóż po z spherach czy po wyrzeźbieniu wszystkiego w wysokim divide? za wszelkei porady będę dozgonnie wdzięczny :)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now