Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam,

jakiś czas już ślęczę nad zbrushem. Ostatnio zacząłem uczyć się również programu cinema 4d ( dla mnie alternatywa do 3d maxa, słyszałem, że jest dużo prostrzy w nauce).

 

Jestem ogólnie analogowcem, z wykształcenia rzeźbiarzem i rysownikiem, na zbrusha porwałem się kuszony swobodą i intuicyjnością symulującą klasyczne metody pracy omijające topologię i konstruowanie meshy z wielokątów typowe dla grafiki 3d.

 

Jak wiadomo optymalna konstrukcja siatki to jednak w 3d podstawa. Używam zspherów do budowy modeli organicznych bo są bardzo wygodne. Topologia w zbrushu okazała się dla mnie jednak bardzo trudna i mozolna, dużo bardziej uciążliwa niż samo rzeźbienie i machanie (rewelacyjnymi) pędzlami.

 

1.Czy ktoś może polecić jakiś zewnętrzny program do topologi który jest bardziej zautomatyzowany ( albo wygodniejszy w obsłudze) niż ten z zbrusha ? Najlepiej żeby był darmowy albo miał coś wspólnego z cinema 4d. Ewentualnie jakiś dobry płatny.

 

Czy ktoś testował już topologię w najnowszym zbrushu 3.5 oraz nowe zsphery pod kątem uzyskiwanej geometrii siatki?

 

Na jakim etapie pracy polecacie robić optymalizację siatki? W pierwszej fazie kształtowania mesha tóż po z spherach czy po wyrzeźbieniu wszystkiego w wysokim divide?

 

 

za wszelkei porady będę dozgonnie wdzięczny :)

  • Replies 0
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy