Gość krzysiekb Napisano 1 Grudzień 2009 Napisano 1 Grudzień 2009 Witam. Niedawno zabrałem się za zabawę 3ds max. Udało mi się stworzyć amforę grecką na podstawie zdjęcia: Modelowałem za pomocą Lathe: Niestety na razie nie udaje mi się nałożyć tekstury (na podstawie pierwszego obrazka). Jak powinienem się do tego zabrać? (Jestem zupełnie zielony jeśli chodzi o grafikę 3d).
zdeno Napisano 2 Grudzień 2009 Napisano 2 Grudzień 2009 pierwszy obrazek raczej nie przyda Ci się jako tekstura, będziesz musiał zrobić sobie w fotoszopie nową , albo wygrzebać gdzieś w sieci podobną. poczytaj sobie o UVW mapping i UNWRAP mapping najprościej na początku dodaj modyfikator UVWmapping przełącz na SPHERICAL wciśnij 1 i poprzesuwaj sobie gizmo mapowania to Ci się może coś rozjaśni. Oczywiście musisz najpierw przypisać materiał do obiektu i włączyć widoczność textur w viewporcie , na wszelki wypadek przekop się przez dział FAQ na tym forum zanim dostaniesz lincza za kolejne ogólnikowe pytanie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się