Skocz do zawartości

[Houdini] Point attribute transfer :)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej.

 

Siedzę już trzecią godzinę i widać za głupi na to jestem, :)

 

Robie sobie mieszanie dwóch kolorów cieczy

i wszystko jest ładnie i we viewportach jest cacy,

ale do renderowania mam domyślny materiał basic_liquid.

Potrzebuję wyciągnać Point Attribute - Cd[3]

z geometrii i użyć jako Attenuation Color w materiale.

Cd powstaje w wyniku mieszania (GasDiffuse) kolorów

i jest jako Float[3]

Odnalazłem więc parametr odpowiedzialny za Attenuation Color

i chciałem za pomocą Get Attribute i zamiany Float to vector

wpiąć tam mój kolor, ale bezskutecznie :)

 

z góry dzięki za jakieś łopatologiczne wskazówki :)

 

pozdrawiam,

Mariusz.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)
Hej.

 

Siedzę już trzecią godzinę i widać za głupi na to jestem, :)

 

Robie sobie mieszanie dwóch kolorów cieczy

i wszystko jest ładnie i we viewportach jest cacy,

ale do renderowania mam domyślny materiał basic_liquid.

Potrzebuję wyciągnać Point Attribute - Cd[3]

z geometrii i użyć jako Attenuation Color w materiale.

Cd powstaje w wyniku mieszania (GasDiffuse) kolorów

i jest jako Float[3]

Odnalazłem więc parametr odpowiedzialny za Attenuation Color

i chciałem za pomocą Get Attribute i zamiany Float to vector

wpiąć tam mój kolor, ale bezskutecznie :)

 

z góry dzięki za jakieś łopatologiczne wskazówki :)

 

pozdrawiam,

Mariusz.

 

A masz tam prymityw wolumetryczny jako srodek cieczy, czy tylko surface? Trzeba by sie zastanowic, jak zabarwic plyn. W standardowym setupie z Shelfa uzywa sie dwoch materialow, jeden dla powierzchni i jeden dla srodka. Dla powierzchni (basic_liquid) attenuation Color dziala slabo, chyba latwiej zabarwic ciecz za pomoca Transmit Color (na shaderze "Refraction Tint" - cholera wie dlaczego). Oba sposoby powinny dzialac, ale:

- nie musisz uzywac Get Attribute, ten node sluzy do importu atrybutow z innej geometrii.

- Stworz po prostu atrybut "Cd" (ta sama nazwa co na geometrii) i pomnoz go przez transmitColor w basic liquid. Sprawdzilem, dziala.

 

pozdr.,

skk.

 

ps attenuation ma oddzielna kontrolke dla color i density.

Edytowane przez SYmek



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności