Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Hej.

 

Siedzę już trzecią godzinę i widać za głupi na to jestem, :)

 

Robie sobie mieszanie dwóch kolorów cieczy

i wszystko jest ładnie i we viewportach jest cacy,

ale do renderowania mam domyślny materiał basic_liquid.

Potrzebuję wyciągnać Point Attribute - Cd[3]

z geometrii i użyć jako Attenuation Color w materiale.

Cd powstaje w wyniku mieszania (GasDiffuse) kolorów

i jest jako Float[3]

Odnalazłem więc parametr odpowiedzialny za Attenuation Color

i chciałem za pomocą Get Attribute i zamiany Float to vector

wpiąć tam mój kolor, ale bezskutecznie :)

 

z góry dzięki za jakieś łopatologiczne wskazówki :)

 

pozdrawiam,

Mariusz.

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Hej.

 

Siedzę już trzecią godzinę i widać za głupi na to jestem, :)

 

Robie sobie mieszanie dwóch kolorów cieczy

i wszystko jest ładnie i we viewportach jest cacy,

ale do renderowania mam domyślny materiał basic_liquid.

Potrzebuję wyciągnać Point Attribute - Cd[3]

z geometrii i użyć jako Attenuation Color w materiale.

Cd powstaje w wyniku mieszania (GasDiffuse) kolorów

i jest jako Float[3]

Odnalazłem więc parametr odpowiedzialny za Attenuation Color

i chciałem za pomocą Get Attribute i zamiany Float to vector

wpiąć tam mój kolor, ale bezskutecznie :)

 

z góry dzięki za jakieś łopatologiczne wskazówki :)

 

pozdrawiam,

Mariusz.

 

A masz tam prymityw wolumetryczny jako srodek cieczy, czy tylko surface? Trzeba by sie zastanowic, jak zabarwic plyn. W standardowym setupie z Shelfa uzywa sie dwoch materialow, jeden dla powierzchni i jeden dla srodka. Dla powierzchni (basic_liquid) attenuation Color dziala slabo, chyba latwiej zabarwic ciecz za pomoca Transmit Color (na shaderze "Refraction Tint" - cholera wie dlaczego). Oba sposoby powinny dzialac, ale:

- nie musisz uzywac Get Attribute, ten node sluzy do importu atrybutow z innej geometrii.

- Stworz po prostu atrybut "Cd" (ta sama nazwa co na geometrii) i pomnoz go przez transmitColor w basic liquid. Sprawdzilem, dziala.

 

pozdr.,

skk.

 

ps attenuation ma oddzielna kontrolke dla color i density.

Edytowane przez SYmek

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.