mariusz_maciag Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Hej. Siedzę już trzecią godzinę i widać za głupi na to jestem, :) Robie sobie mieszanie dwóch kolorów cieczy i wszystko jest ładnie i we viewportach jest cacy, ale do renderowania mam domyślny materiał basic_liquid. Potrzebuję wyciągnać Point Attribute - Cd[3] z geometrii i użyć jako Attenuation Color w materiale. Cd powstaje w wyniku mieszania (GasDiffuse) kolorów i jest jako Float[3] Odnalazłem więc parametr odpowiedzialny za Attenuation Color i chciałem za pomocą Get Attribute i zamiany Float to vector wpiąć tam mój kolor, ale bezskutecznie :) z góry dzięki za jakieś łopatologiczne wskazówki :) pozdrawiam, Mariusz.
SYmek Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 (edytowane) Hej. Siedzę już trzecią godzinę i widać za głupi na to jestem, :) Robie sobie mieszanie dwóch kolorów cieczy i wszystko jest ładnie i we viewportach jest cacy, ale do renderowania mam domyślny materiał basic_liquid. Potrzebuję wyciągnać Point Attribute - Cd[3] z geometrii i użyć jako Attenuation Color w materiale. Cd powstaje w wyniku mieszania (GasDiffuse) kolorów i jest jako Float[3] Odnalazłem więc parametr odpowiedzialny za Attenuation Color i chciałem za pomocą Get Attribute i zamiany Float to vector wpiąć tam mój kolor, ale bezskutecznie :) z góry dzięki za jakieś łopatologiczne wskazówki :) pozdrawiam, Mariusz. A masz tam prymityw wolumetryczny jako srodek cieczy, czy tylko surface? Trzeba by sie zastanowic, jak zabarwic plyn. W standardowym setupie z Shelfa uzywa sie dwoch materialow, jeden dla powierzchni i jeden dla srodka. Dla powierzchni (basic_liquid) attenuation Color dziala slabo, chyba latwiej zabarwic ciecz za pomoca Transmit Color (na shaderze "Refraction Tint" - cholera wie dlaczego). Oba sposoby powinny dzialac, ale: - nie musisz uzywac Get Attribute, ten node sluzy do importu atrybutow z innej geometrii. - Stworz po prostu atrybut "Cd" (ta sama nazwa co na geometrii) i pomnoz go przez transmitColor w basic liquid. Sprawdzilem, dziala. pozdr., skk. ps attenuation ma oddzielna kontrolke dla color i density. Edytowane 8 Grudzień 2009 przez SYmek
mariusz_maciag Napisano 9 Grudzień 2009 Autor Napisano 9 Grudzień 2009 heh.. no i działa przecież :) jakaś zaćma nocna alboco :) dzięki :) pozdrawiam, Mariusz.
Rekomendowane odpowiedzi