Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć dopiero zaczynam bawić się LW i mam takie pytania:

 

1. Jak skopiować klatki w LW. Wszystkie elementy lub np dla maszyny składającej się z kilku obiektów, cały jej ruch)

2. Jak ustawić global render option, żeby elementy były prawidłowo wyświetlane chodzi mi ogólnie o to żeby było widać obiekti i efekty np światła itp

3. Czy istnieje opcja taka, że obiekt może przejść do przezroczystości i w drugą stronę(np stopniowe pojawianie się obiektu ;obiekty w klatkach 100-300 stopniowo pojawiają się)

4. Jak zrobić żeby obiekt i światło były widoczne w określonej klatce(przykładowo nie widać obiektu/światła(klatka 0-100) i nagle pojawia się w 101 klatce)

5. Czy da się ostatnim obiektem kierować po ścieżce ( mamy element składający się z 5 obiektów w każdym ustawione są patenty/obiekt rodzic i pivioty/punkty obrotu i odblokowane tylko te kierunki w których może nastąpić rotacja/obrót obiektu ; ostatnim obiektem jest obiekt null czy da się poprowadzić obiekt null po ścieżce a reszta obiektów się dostosuje?)

 

Z góry dzięki za odpowiedzi i mam nadzieje że pytania nie są strasznie głupie:P oraz proszę w miarę możliwości o napisanie gdzie dana opcja się znajduje;) dzięki i pozdro

Edytowane przez sicio

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Sori Majster, że się nie odezwałem, ale ten gość wyjechał, a ja miałem urwanie... głowy.

Nie mniej jednak podoba mi się Twoja determinacja.

 

1. kopiowanie klatki. Można różnie... Np. Jesteś sliderem w danej klatce, którą chcesz skopiować. Do tego masz wybrany obiekt rodzic całej hierarchii. Powinno być widać klucze na ścieżce klatek. Wciskasz enter lub create key. Pojawia się panel tworzenia klatki. w oknie gdzie masz aktualny nr klatki wpisujesz klatkę do której chcesz skopiować klucz i wybierasz z listy "for": Current item and descendants (dla niego i potomków). Warunek, Wszyscy w tej klatce mieli już klucze.

 

2. Nie rozumiem pytania. Jeśli Wszystko widać normalnie tylko światła, jeśli chesz aby był widoczny blask to musisz w panelu świateł zaznaczyć dla danego światła Lens Flare. Co do cząsteczek to też ich nie widać jeśli nie założysz na nie hyper voxela (panel effets/ctrl F8/ volumetrics/ add volumetric ).

 

3.4. w panelu object properities/ render/ object dissolve/ 0 - widoczny, 100 niewidoczny. Obok jest klawisz "E". Envelope. Kliknij pojawi się wykres na którym możesz zazznaczyć w której klatce o w której 100.

 

5. To złożony temat animacji... Zagadnienie Invers Kinematics i śledzenia ścieżki. Nigdy tego nie łączyłem ale się da.

 

Zamiast zadawać tyle pytań to lepiej przeczytaj książkę do LW 7 podstawy - chyba taka nazwa. Nie jest gruba. Wszystko jest opisane i chyba ktoś się chwalił w przydatnych linkach że ma w pdf. Na pewno to teraz najlepsza lektura dla Ciebie. Powodzenia przy projekcie.

Napisano
  • Autor

heh spoko:P nic jakoś mi idzie a muszę to zrobić do szkoły:/ gorzej ze nigdy z lw nie miałem do czynienia ale dość intuicyjny jak już się pracowało z podobnymi programami...

podstawy lw czytałem pobierznie przykłady tam użyte jednak nie pomagają rozwiązać moich problemów...

heh dałem ciała z 1 bo to proste:P 2 już też mi wychodzi brakowało mi tego co napisałeś:D tylko trochę pobawić się muszę ustawieniami bo cząsteczki dość maleńkie wyszły ale nie jest źle

co do 3,4 to wychodzi mi na obiekcie a kiedy chcę to zrobić na świetle oraz obiekcie null z emiterem i i hyper voxelem to nic się nie dzieje...chcę uzyskać efekt kiedy ramię mojego robota przestaje spawać i np przemieszcza się w inne miejsce i nie potrafię powstrzymać tych iskier i światełka(efekty przy spawaniu) jakieś pomysły?

Napisano
  • Autor

coś tam poszło żeby dało się na tym wyjaśnić:)...dopiero mam zamysł w głowie i orientuje się co jestem w stanie z tego zrobić...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności