sicio Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 (edytowane) Cześć dopiero zaczynam bawić się LW i mam takie pytania: 1. Jak skopiować klatki w LW. Wszystkie elementy lub np dla maszyny składającej się z kilku obiektów, cały jej ruch) 2. Jak ustawić global render option, żeby elementy były prawidłowo wyświetlane chodzi mi ogólnie o to żeby było widać obiekti i efekty np światła itp 3. Czy istnieje opcja taka, że obiekt może przejść do przezroczystości i w drugą stronę(np stopniowe pojawianie się obiektu ;obiekty w klatkach 100-300 stopniowo pojawiają się) 4. Jak zrobić żeby obiekt i światło były widoczne w określonej klatce(przykładowo nie widać obiektu/światła(klatka 0-100) i nagle pojawia się w 101 klatce) 5. Czy da się ostatnim obiektem kierować po ścieżce ( mamy element składający się z 5 obiektów w każdym ustawione są patenty/obiekt rodzic i pivioty/punkty obrotu i odblokowane tylko te kierunki w których może nastąpić rotacja/obrót obiektu ; ostatnim obiektem jest obiekt null czy da się poprowadzić obiekt null po ścieżce a reszta obiektów się dostosuje?) Z góry dzięki za odpowiedzi i mam nadzieje że pytania nie są strasznie głupie:P oraz proszę w miarę możliwości o napisanie gdzie dana opcja się znajduje;) dzięki i pozdro Edytowane 11 Grudzień 2009 przez sicio
viater Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Sori Majster, że się nie odezwałem, ale ten gość wyjechał, a ja miałem urwanie... głowy. Nie mniej jednak podoba mi się Twoja determinacja. 1. kopiowanie klatki. Można różnie... Np. Jesteś sliderem w danej klatce, którą chcesz skopiować. Do tego masz wybrany obiekt rodzic całej hierarchii. Powinno być widać klucze na ścieżce klatek. Wciskasz enter lub create key. Pojawia się panel tworzenia klatki. w oknie gdzie masz aktualny nr klatki wpisujesz klatkę do której chcesz skopiować klucz i wybierasz z listy "for": Current item and descendants (dla niego i potomków). Warunek, Wszyscy w tej klatce mieli już klucze. 2. Nie rozumiem pytania. Jeśli Wszystko widać normalnie tylko światła, jeśli chesz aby był widoczny blask to musisz w panelu świateł zaznaczyć dla danego światła Lens Flare. Co do cząsteczek to też ich nie widać jeśli nie założysz na nie hyper voxela (panel effets/ctrl F8/ volumetrics/ add volumetric ). 3.4. w panelu object properities/ render/ object dissolve/ 0 - widoczny, 100 niewidoczny. Obok jest klawisz "E". Envelope. Kliknij pojawi się wykres na którym możesz zazznaczyć w której klatce o w której 100. 5. To złożony temat animacji... Zagadnienie Invers Kinematics i śledzenia ścieżki. Nigdy tego nie łączyłem ale się da. Zamiast zadawać tyle pytań to lepiej przeczytaj książkę do LW 7 podstawy - chyba taka nazwa. Nie jest gruba. Wszystko jest opisane i chyba ktoś się chwalił w przydatnych linkach że ma w pdf. Na pewno to teraz najlepsza lektura dla Ciebie. Powodzenia przy projekcie.
sicio Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 heh spoko:P nic jakoś mi idzie a muszę to zrobić do szkoły:/ gorzej ze nigdy z lw nie miałem do czynienia ale dość intuicyjny jak już się pracowało z podobnymi programami... podstawy lw czytałem pobierznie przykłady tam użyte jednak nie pomagają rozwiązać moich problemów... heh dałem ciała z 1 bo to proste:P 2 już też mi wychodzi brakowało mi tego co napisałeś:D tylko trochę pobawić się muszę ustawieniami bo cząsteczki dość maleńkie wyszły ale nie jest źle co do 3,4 to wychodzi mi na obiekcie a kiedy chcę to zrobić na świetle oraz obiekcie null z emiterem i i hyper voxelem to nic się nie dzieje...chcę uzyskać efekt kiedy ramię mojego robota przestaje spawać i np przemieszcza się w inne miejsce i nie potrafię powstrzymać tych iskier i światełka(efekty przy spawaniu) jakieś pomysły?
viater Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 podeślij mi scenę to zerknę. Jak umiem to pomogę. [email protected]
sicio Napisano 14 Grudzień 2009 Autor Napisano 14 Grudzień 2009 coś tam poszło żeby dało się na tym wyjaśnić:)...dopiero mam zamysł w głowie i orientuje się co jestem w stanie z tego zrobić...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się