Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam. Mam taki problem bo chce zrobić logo w którym światło wychodzi przez rozszarpane "dziury" z sześcianu i nie wiem w jaki sposób ustawić światło żeby wychodziło z boxa próbowałem na różne sposoby i nie wiem jak. Jeśli ktoś wie to proszę napisać takim łatwym językiem bo ja dopiero zaczynam przygodę z 3d's maxem.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

A ja tylko dodam, że warto zaznajomić się z naszym forum, działami tutoriale (na forum i na głównej) i z naszą wyszukiwarką.

W helpie programu zapewne ten temat też szybko byś znalazł szukaną informację.

Napisano

Dziękuje. Choć to nie odpowiada w 100 % na moje pytanie bo jak rozproszyć to światło żeby wylatywało tylko przez wycięte otwory?

Napisano

Wszystko zależy od tego jakiego rodzaju cieni używasz, i jak skonstruowany jest sześcian. Jeśli dziury w sześcianie są wyrzeźbione, to możesz do tego celu wykorzystać jakikolwiek rodzaj cieni, pamiętać jednak należy, że w takim układzie najlepiej gdy bryła nie jest skonstruowana z płaskich ścian. Jeśli ściany są płaskie to wystarczy dodać modyfikator "shell" aby to zmienić. Jeśli jednak ściany muszą być płaskie to należy ustawić materiał obiektu na "2 sided"...

W przypadku, gdy dziury na sześcianie są stworzone za pomocą kanału alpha w jego materiale musimy dla światła wewnątrz użyć ceni "ray traced", które z kolei najwydajniej działają w mentalrayu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności