Zibi1970 Napisano 22 Kwiecień 2004 Napisano 22 Kwiecień 2004 czy moze mi ktos wyjasnic jak zrobic poprawnie oswietlenie hdri. mnie wychodzi to co widac na zalaczonym obrazku czyli mapa nie otacza calej sceny tylko jakas sie dziwnie zawija (widac ten efekt na gorze tej kuli). prosilbym o w miare szczegolowe wyjasnienie i WAZNE rendery chce zrobic w mentalrayu z maxa 6. teraz troche pytan: - czy w scenie z uzyciem hdri ma byc jakies swiatlo ? jak tak to jakie? - jak zrobic zeby nie bylo widac w tle tej mapy hdri ale zeby oddzialywala na obiekt? - co i jak ustawic zeby bylo dobze :-)
MareG Napisano 22 Kwiecień 2004 Napisano 22 Kwiecień 2004 obrazek nie wyswietla mi sie, wiec odpowiem na pytania w mozliwym skrocie: ad1. OCZYWISCIE ZE TAK! Traktuj oswietlenie HDRI jako swiatlo otoczenia - wypelniajace cala scene zwane rowniez SkyLight czy Environment. Uzywaj normalnie dowolnych zrodel swiatla - ile i jakie chcesz... Oczywiscie mozna oswietlic scene wylacznie przez HDRI (w 3ds max scena musi byc z jednym wyłączonym światłem) - taki sposob prezentacji jest dobry do pokazywania konkretnych detali (obiektow) na neutralnym tle (elementy, kształty i wszelkie \"smaczki\" designerskie itp.) Jednak nie mozna w ten sposob uzyskac zadnych konkretnych silnie zarysowanych cieni czy kierunkowosci oswietlenia. Wszystko ma swoje zastosowanie zaleznie od potrzeb! ad2. To zalezy od konkretnego renderera - nie wiem jak ma Mental. W kazdym razie lepiej uzyc HDRI jako SKyLight - wtedy tak samo \"doświetlisz\" scene, mapa pojawi sie w odbiciach ale nie bedzie widoczna jako tło. Wszelkich szczegolow udziela osoby renderujace w Mentalu... ad3. Kombinowac, kombinowac i kombinowac ;) pozdro Marek
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się