Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Jako iż w fR nie jestem dobry, mam pytanie, na obrazku który zrenderowałem (poniżej), pojawiają się kropki przy rogach ściany i podłog, na samej postaci, jakby jakieś rozmyicie, tylko takie kijowe. Jak niektórzy moze kojażą, model to Doom z quake3arena. Bede chciał renderować animacje z róznymi modelami i stwierdziłem ze w fR bedzie ładniej wyglądać, ale z czymś takim ? Możecie mi pomóc? Jak się ich pozbyć? I jeszcze jedno, czy fR odrazy wygładza krawędzie czy jak VRay trzeba zaznaczać jakieś opcje ?

 

 

doom.jpg

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

o rany a coz to sie porobilo?! Nigdy czegos takiego nie spotkalem, ustawiales jakis motion blur czy co?

Moze bys podal parametry frGlobals jakie ustawiles, typ swiatel, typ cieni, rodzaj materialu, environment. moze wtedy bede mogl cos poradzic.

 

- fR uzywa adaptywnego AA tak jak zwykly Scanline, stad kazdy render bedzie mial wygladzone krawedzie obiektow, chyba ze wylaczysz AA w Render Settings. Jesli chcesz uzyskac AA w odbiciach z materialu finala to wlacz supersampling typu \"fR TextureAA\" - chyba tak sie to nazywa...

Odbicia standardowe - maxRaytrace maja swoj AA dostepny we wlasnych ustawieniach.

VRay i Brazil bazuje na typowym dla raytracingu - \"supersamplowanym\" AA - ktoremu mozesz zdefiniowac wymagana jakosc - dostosowana do szybkosci (a moze sie myle?)

 

pozdr

Marek

Napisano

tak sie zastanawialem i ...........

udalo mi sie uzyskac taki efekt.

Taki efekt to nic innego jak wlaczony DOF w parametrach fR Globals z bardzo duza apertura - pewneie musialo ci sie to liczyc strasznie dlugo (do tego w \"bukietach\")

 

Po pierwsze i najwazniejsze - wylacz DOF do testowych renderow,

Po drugie - DOF to funkcja ktora juz czyni strasznego \"zolwia\" z tak szybkiego renderera jak final. I niestety lepsza jakosc tak malej glebi ostrosci jaka zrobiles (przypadkowo chyba) okupiona bedzie koszmarnie dlugim czasem renderingu - zalecany drugi proc albo sieciowy render, stad wlacza sie tryb bucket rendering. Wiec aby poprawic jakosc tak malej glebi ostrosci (zmniejszyc i wygladzic ziarno) nalezy ustawic zdecydowanie wyzsze probkowanie dla kamery:

standardowo jest:

min samples = 4

max samples = 256

i taki efekt ja widac, przy aperturze ustawionej na 200!:

 

doftest.jpg

 

gdy ustawilem na:

min samples = 32

max samples = 2048

uzyskalem juz duzo lepszy obraz:

 

doftest2.jpg

 

niestety czas wydluzyl sie niesamowicie.

Wiec jesli juz chcesz wyliczac DOF to duzo lagodniejszy (z mniejszym rozmyciem), zmniejsz aperture obiektywu.

Jednak wydaje mi sie ze tobie najbardziej zalezy na pozbyciu sie tego efektu:)

 

napisz czy to bylo to.

pozdrawiam

Marek

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności