Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

Przebijając się przez wątki na forum zauważyłem, że przy renderingu istnieje zasada "im więcej ramu, tym lepiej"... A jak to jest z szybkością pracy kości ? Ma to jakiś znaczący wpływ na czasy renderowania ? Jeśli tak to jaka jest to różnica (przy założeniu, że mówimy o kompie opartym o i7) dla 1333 i 1600 MHz ?

 

Przy okazji - czy opóźnienia też mają wpływ na kwestie związane z renderem ? ( CL9 / CL8 / CL7 )

 

Z góry dziękuję za poświęcony czas. :-)

  • Odpowiedzi 1
  • Wyświetleń 2,7k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Popular Days

Napisano

jak mozna sie domyslic.... im szybsze pamieci tym lepiej :D

 

ale tutaj juz nie spodziewaj sie skokow w czasach renderingu rzedu 2x, niestety

dokladna analiza tego w jakiej pamieci byly dane (cache L1/L2/L3) w trakcie wykonywania

jakiejsc instrukcji jest trudna, to zalezy od tego co sie dzialo ogolnie w mechanizmach

multitaskingu w systemie, ile razy procesor byl wywlaszczany, jak kolejki cacheu sie napelnily etc

 

Obrobka danych zazwyczaj jest przeplatana instrukcjami, ktore wogole nie uzywaja RAMu,

bo korzystaja z wartosci umieszczonych w rejestrach - wspolczesne procesory maja bardzo rozbudowany mechanizm tzw "prefetchu" czyli napelniania cacheu podrecznego danymi ktore jeszcze

nie zostaly pobrane fizycznie z pamieci, dlatego w srednim przypadku opoznienia w dostepie

do pamieci RAM maja znikome znaczenie (te dane sa serwowane wprost z cacheu zamiast z kosci RAM, ktora moze byc sporo wolniejsza niz pamieci uzywane do cacheowania danych i instrukcji kodu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności