Gość Trui Napisano 4 Styczeń 2010 Napisano 4 Styczeń 2010 Witam, Przebijając się przez wątki na forum zauważyłem, że przy renderingu istnieje zasada "im więcej ramu, tym lepiej"... A jak to jest z szybkością pracy kości ? Ma to jakiś znaczący wpływ na czasy renderowania ? Jeśli tak to jaka jest to różnica (przy założeniu, że mówimy o kompie opartym o i7) dla 1333 i 1600 MHz ? Przy okazji - czy opóźnienia też mają wpływ na kwestie związane z renderem ? ( CL9 / CL8 / CL7 ) Z góry dziękuję za poświęcony czas. :-)
Gość Gosc Napisano 4 Styczeń 2010 Napisano 4 Styczeń 2010 jak mozna sie domyslic.... im szybsze pamieci tym lepiej :D ale tutaj juz nie spodziewaj sie skokow w czasach renderingu rzedu 2x, niestety dokladna analiza tego w jakiej pamieci byly dane (cache L1/L2/L3) w trakcie wykonywania jakiejsc instrukcji jest trudna, to zalezy od tego co sie dzialo ogolnie w mechanizmach multitaskingu w systemie, ile razy procesor byl wywlaszczany, jak kolejki cacheu sie napelnily etc Obrobka danych zazwyczaj jest przeplatana instrukcjami, ktore wogole nie uzywaja RAMu, bo korzystaja z wartosci umieszczonych w rejestrach - wspolczesne procesory maja bardzo rozbudowany mechanizm tzw "prefetchu" czyli napelniania cacheu podrecznego danymi ktore jeszcze nie zostaly pobrane fizycznie z pamieci, dlatego w srednim przypadku opoznienia w dostepie do pamieci RAM maja znikome znaczenie (te dane sa serwowane wprost z cacheu zamiast z kosci RAM, ktora moze byc sporo wolniejsza niz pamieci uzywane do cacheowania danych i instrukcji kodu)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się