Napisano 4 Styczeń 201015 l Witam, Przebijając się przez wątki na forum zauważyłem, że przy renderingu istnieje zasada "im więcej ramu, tym lepiej"... A jak to jest z szybkością pracy kości ? Ma to jakiś znaczący wpływ na czasy renderowania ? Jeśli tak to jaka jest to różnica (przy założeniu, że mówimy o kompie opartym o i7) dla 1333 i 1600 MHz ? Przy okazji - czy opóźnienia też mają wpływ na kwestie związane z renderem ? ( CL9 / CL8 / CL7 ) Z góry dziękuję za poświęcony czas. :-)
Napisano 4 Styczeń 201015 l jak mozna sie domyslic.... im szybsze pamieci tym lepiej :D ale tutaj juz nie spodziewaj sie skokow w czasach renderingu rzedu 2x, niestety dokladna analiza tego w jakiej pamieci byly dane (cache L1/L2/L3) w trakcie wykonywania jakiejsc instrukcji jest trudna, to zalezy od tego co sie dzialo ogolnie w mechanizmach multitaskingu w systemie, ile razy procesor byl wywlaszczany, jak kolejki cacheu sie napelnily etc Obrobka danych zazwyczaj jest przeplatana instrukcjami, ktore wogole nie uzywaja RAMu, bo korzystaja z wartosci umieszczonych w rejestrach - wspolczesne procesory maja bardzo rozbudowany mechanizm tzw "prefetchu" czyli napelniania cacheu podrecznego danymi ktore jeszcze nie zostaly pobrane fizycznie z pamieci, dlatego w srednim przypadku opoznienia w dostepie do pamieci RAM maja znikome znaczenie (te dane sa serwowane wprost z cacheu zamiast z kosci RAM, ktora moze byc sporo wolniejsza niz pamieci uzywane do cacheowania danych i instrukcji kodu)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto