Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam serdecznie,

 

problemy moje są następujące:

1. Materiał parkietu, który jest widoczny w material editor i po nałożeniu wyświetla teksturę na podłodze, przy renerze nie istnieje, renderuje samą szarość...

2. Podczas wczytywania innego materiału w miejsce poprzedniego i nakładaniu go na obiekt, który już miał wcześniej wyznaczony materiał pozostaje ten który był wcześniej, bez zmian. Dlaczego? Jak aktualizować ładowanie tekstur w viewporcie?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 2,6k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
1. Materiał parkietu, który jest widoczny w material editor i po nałożeniu wyświetla teksturę na podłodze, przy renerze nie istnieje, renderuje samą szarość...

Musisz jeszcze dodac teksture (powinna byc w paczce, jesli jej nie ma, poszukaj jakiejs na http://www.cgtextures.com/) - w opcjach materialu, zakladka Maps i tam dodajesz odpowiednie tekstury (np. obrazek nazywa sie wood.jpg - wrzucasz go w Diffuse, wood_bump.jpg - wrzucasz w Bump).

Podczas wczytywania innego materiału w miejsce poprzedniego i nakładaniu go na obiekt, który już miał wcześniej wyznaczony materiał pozostaje ten który był wcześniej, bez zmian. Dlaczego? Jak aktualizować ładowanie tekstur w viewporcie?

Jesli korzystasz z 3DS Maxa, sprobuj tak: M (opcje materialow) i tam kliknij taka niebiesko-biala kostke (w nowszych wersjach moze byc inaczej, w kazdym razie opcja nazywa sie Show Map in Viewport).

Napisano
  • Autor

Przepraszam, nie dałem wszystkich informacji. Działam na 3ds max 9.

Odnośnie 1. problemu już do konieczności załadowania tekstury doszedłem - tekstura jest widoczna w viewporcie ale nie widać jej na wyrenderowanym obrazku.

 

Odnośnie 2. problemu, opcja show map in viewport mam ciągle włączoną.

 

Pozdrawiam.

Napisano
  • Autor

Inaczej:

 

materiał chyba jest widoczny, ale jest szary, zrobiłem render z bliska samej podłogi (to ona mnie interesuje) i wyszło tak:

28078998.jpg

natomiast wykorzystany materiał składa się z trzech map wyglądających tak:

hardwoodflooringwalnutd.jpg

hardwoodflooringspecula.jpg

hardwoodflooringbumpkh.jpg

 

Na scenie ustawione jest światło vraysun, więc wątpię aby z brązowej podłogi po renderze powstała taka szarość. Może to ustawienia materiału? Ogólne ustawienia rendera raczej odrzucam, bo inne materiały w scenie zostały załadowane i są widoczne w renderze... Dodam jeszcze, że w viewporcie wszystko wygląda ok, tzn jest widoczna brązowa tekstura podłogi. help

Napisano

Co do problemu drugiego - probowales uzyc opcji Assign Material to Selection (niebieska kulka, czarna strzalka i bialy szescian) po zaznaczeniu odpowiedniego obiektu? Znajdziesz ja w w opcjach materialow (klawisz M).

 

EDIT: W takim razie nie wiem. Moze to wina pobranego materialu? Sprawdz jak bedzie z innym.

Napisano
  • Autor
Co do problemu drugiego - probowales uzyc opcji Assign Material to Selection (niebieska kulka, czarna strzalka i bialy szescian) po zaznaczeniu odpowiedniego obiektu? Znajdziesz ja w w opcjach materialow (klawisz M).

Korzystałem z i tej opcji i z przeciągania materiału bezpośrednio na model i nic... po prostu ładuje jedną teksturę i potem nie mogę już jej zmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności