Skocz do zawartości

Problem z materiałami z vraymaterials.de


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

 

problemy moje są następujące:

1. Materiał parkietu, który jest widoczny w material editor i po nałożeniu wyświetla teksturę na podłodze, przy renerze nie istnieje, renderuje samą szarość...

2. Podczas wczytywania innego materiału w miejsce poprzedniego i nakładaniu go na obiekt, który już miał wcześniej wyznaczony materiał pozostaje ten który był wcześniej, bez zmian. Dlaczego? Jak aktualizować ładowanie tekstur w viewporcie?

 

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano
1. Materiał parkietu, który jest widoczny w material editor i po nałożeniu wyświetla teksturę na podłodze, przy renerze nie istnieje, renderuje samą szarość...

Musisz jeszcze dodac teksture (powinna byc w paczce, jesli jej nie ma, poszukaj jakiejs na http://www.cgtextures.com/) - w opcjach materialu, zakladka Maps i tam dodajesz odpowiednie tekstury (np. obrazek nazywa sie wood.jpg - wrzucasz go w Diffuse, wood_bump.jpg - wrzucasz w Bump).

Podczas wczytywania innego materiału w miejsce poprzedniego i nakładaniu go na obiekt, który już miał wcześniej wyznaczony materiał pozostaje ten który był wcześniej, bez zmian. Dlaczego? Jak aktualizować ładowanie tekstur w viewporcie?

Jesli korzystasz z 3DS Maxa, sprobuj tak: M (opcje materialow) i tam kliknij taka niebiesko-biala kostke (w nowszych wersjach moze byc inaczej, w kazdym razie opcja nazywa sie Show Map in Viewport).

Napisano

Przepraszam, nie dałem wszystkich informacji. Działam na 3ds max 9.

Odnośnie 1. problemu już do konieczności załadowania tekstury doszedłem - tekstura jest widoczna w viewporcie ale nie widać jej na wyrenderowanym obrazku.

 

Odnośnie 2. problemu, opcja show map in viewport mam ciągle włączoną.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Inaczej:

 

materiał chyba jest widoczny, ale jest szary, zrobiłem render z bliska samej podłogi (to ona mnie interesuje) i wyszło tak:

28078998.jpg

natomiast wykorzystany materiał składa się z trzech map wyglądających tak:

hardwoodflooringwalnutd.jpg

hardwoodflooringspecula.jpg

hardwoodflooringbumpkh.jpg

 

Na scenie ustawione jest światło vraysun, więc wątpię aby z brązowej podłogi po renderze powstała taka szarość. Może to ustawienia materiału? Ogólne ustawienia rendera raczej odrzucam, bo inne materiały w scenie zostały załadowane i są widoczne w renderze... Dodam jeszcze, że w viewporcie wszystko wygląda ok, tzn jest widoczna brązowa tekstura podłogi. help

Napisano

Co do problemu drugiego - probowales uzyc opcji Assign Material to Selection (niebieska kulka, czarna strzalka i bialy szescian) po zaznaczeniu odpowiedniego obiektu? Znajdziesz ja w w opcjach materialow (klawisz M).

 

EDIT: W takim razie nie wiem. Moze to wina pobranego materialu? Sprawdz jak bedzie z innym.

Napisano
Co do problemu drugiego - probowales uzyc opcji Assign Material to Selection (niebieska kulka, czarna strzalka i bialy szescian) po zaznaczeniu odpowiedniego obiektu? Znajdziesz ja w w opcjach materialow (klawisz M).

Korzystałem z i tej opcji i z przeciągania materiału bezpośrednio na model i nic... po prostu ładuje jedną teksturę i potem nie mogę już jej zmienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności