Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Probuje wymodelowac drzewo, takie samo jak w Crysis. Pien jest ten sam, textura tez, jedynie ustawienie galezi nie wychodzi. Sa one poprzyklejane do pnia, nie wiem jak zrobic aby byly takie "puszyste" jak na obrazku 2 po lewej. Uzywam funkcji Scatter w compound objects. Co robie zle? Moze 'oni' robili to czyms innym niz Scatterem?

Aha, no i jak zrobic aby plane'y z texturkami sykaly sie z pniem brzegiem zamiast srodkiem? rys 1

 

drzewoq.jpg

Edytowane przez tweety

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Może spróbuj zrobić używając cząsteczek (particles). Np tak jak w tym videotutorialu. Co prawda jego autor zrobił krzew, ale metodologia jest ta sama. Chociaż wydaje mi się, że Scatterem też da się to zrobić, kwestia odpowiednich prób i ustawień.

http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/video_particlefoilage/foliage.php

 

A żeby plane z teksturą gałęzi stykał ci się z konarem tak jak tego oczekujesz, to przesuń jego (plejna) pivot w odpowiednie miejsce. W twoim przypadku do rogu.

 

Poza tym myślę, że w przypadku Crysisa, używali komercyjnych pluginów do generowania roślinności, które dają naprawdę fajne rezultaty.

Edytowane przez Mr. J

Napisano

W referce masz kwadratowe poligony łamane po przekątnej (czyli połączone 2 trójkąty). Twoje poligony to kwadraty. Poza tym scatter powinien w zupełności wystarczyć.

Napisano
  • Autor

a pozostale elementy w grach, np. trasy, tunele, barierki wzdluz drogi... tez sa robione za pomoca jakichs tam pluginow? Bo mi osobiscie jest bardzo trudno osiagnac taki sam efekt jak w grach za pomoca samego tylko 3ds max, bo siatka na zakretach jest za gesta, a na prostych za rzadka, a barierek to juz wogole nie umiem, chociaz domyslam sie ze trzeba uzyc do nich Spacing Tool.

Napisano

Reszta elementów myślę ze jest robiona recznie. To, że siata wychodzi rzadka, będzie z korzyścią dla wydajności w grze. Wiadomo, że w kształtach zakrzyiownych musi być więcej trójkątów, niż w płaskich częściach. Nie jest tak, że musisz mieć po równo trójkątów wszędzie. A zakręty? Jak za gęsto, to optymizujesz. A barierki można łątwo rozstawić przy pomocy tego samego splina, któego użyło się do zrobienia przebiegu drogi

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.