Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam nie mogę znaleźć nigdzie jak nadać grubość obiektowi. Stworzyłam siatkę ze splainów i użyłam extrude. Modyfikator shell nie działa, bo na podglądzie wireframe widać, jakby każda ścianka była osobnym prostopadłościanem. Ja chcę, żeby one były tak jakby "sklejone" wewnątrz, aby nie było widać podziałów. Aby obiekt był jednolity. Czy to da się zrobić? Wrzucam obrazek i proszę o pomoc:)

http://www.wrzuc.net/get.php?what=6m92qwj1splainy.jpg

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

jak masz juz w poly to najpierw robisz weld verticles a potem mozesz shellować.

 

Salve!

 

[edit] jakby nie chciał weldować sprawdź czy masz dobrze normalne face'ów jeśli są zwrócone w inną stronę to ich nie połączy.

Napisano

Dzięki za odpowiedź w ogóle ale możesz trochę jaśniej, ja maxa uzywam od 3 tyg.;) Mam zrobić edit poly, tryb vertex, zaznaczyć wszystkie i kliknąć weld? a te normalne? Jak to sprawdzić i ew. zmienić? Proszę o cierpliwość hehe

Napisano

okay robisz tak:

 

-masz spline'owy obiekt

 

-nakładasz na niego modyfikator surface albo w inny sposób zmieniasz to na siatkę poligonową (czasami zwykłe convert to edit poly działa).

 

-po takim zabiegu masz masę osobnych poligonów w jednym modelu. wchodzisz więc do preferencji obiektu (prawym i preferences) i tam zaznaczasz (albo odznaczasz, nie pamiętam) opcję backface cull. Twoje poligony powinny być wtedy jednostronne (przezroczyste z drugiej strony)

 

-teraz sprawdzasz czy poligony wszystkie są zwrócone w jedną stronę (w sensie czy np nie masz jednego który jest "obrócony"

 

-jeśli nie są to zaznaczasz wszystkie vertexy i klikasz weld.

 

-wtedy możesz nałożyć modyfikator shell (prawdopodobnie)

 

-przed shellem możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz podwójnych poligonów, na wszelki wypadek.

 

 

 

i tyle, mam nadzieję, że pomogłem, jeśli nie to pisz :)

 

Salve!




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności