Balabanova Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 Witam nie mogę znaleźć nigdzie jak nadać grubość obiektowi. Stworzyłam siatkę ze splainów i użyłam extrude. Modyfikator shell nie działa, bo na podglądzie wireframe widać, jakby każda ścianka była osobnym prostopadłościanem. Ja chcę, żeby one były tak jakby "sklejone" wewnątrz, aby nie było widać podziałów. Aby obiekt był jednolity. Czy to da się zrobić? Wrzucam obrazek i proszę o pomoc:) http://www.wrzuc.net/get.php?what=6m92qwj1splainy.jpg
mort Napisano 31 Styczeń 2010 Napisano 31 Styczeń 2010 jak masz juz w poly to najpierw robisz weld verticles a potem mozesz shellować. Salve! [edit] jakby nie chciał weldować sprawdź czy masz dobrze normalne face'ów jeśli są zwrócone w inną stronę to ich nie połączy.
Balabanova Napisano 31 Styczeń 2010 Autor Napisano 31 Styczeń 2010 Dzięki za odpowiedź w ogóle ale możesz trochę jaśniej, ja maxa uzywam od 3 tyg.;) Mam zrobić edit poly, tryb vertex, zaznaczyć wszystkie i kliknąć weld? a te normalne? Jak to sprawdzić i ew. zmienić? Proszę o cierpliwość hehe
mort Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 okay robisz tak: -masz spline'owy obiekt -nakładasz na niego modyfikator surface albo w inny sposób zmieniasz to na siatkę poligonową (czasami zwykłe convert to edit poly działa). -po takim zabiegu masz masę osobnych poligonów w jednym modelu. wchodzisz więc do preferencji obiektu (prawym i preferences) i tam zaznaczasz (albo odznaczasz, nie pamiętam) opcję backface cull. Twoje poligony powinny być wtedy jednostronne (przezroczyste z drugiej strony) -teraz sprawdzasz czy poligony wszystkie są zwrócone w jedną stronę (w sensie czy np nie masz jednego który jest "obrócony" -jeśli nie są to zaznaczasz wszystkie vertexy i klikasz weld. -wtedy możesz nałożyć modyfikator shell (prawdopodobnie) -przed shellem możesz jeszcze sprawdzić czy nie masz podwójnych poligonów, na wszelki wypadek. i tyle, mam nadzieję, że pomogłem, jeśli nie to pisz :) Salve!
Rekomendowane odpowiedzi