Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Moze to dla was bedzie glupie pytanie, ale mnie to zastanawia od jakiegos czasu.

w jakiej rozdzielczosci przeprowadzac matchmoving?

pelnej czy moze pomniejszonej np o polowe?

podejzewam ze najlepsze rezultaty uzyskam na pelnej rozdzielczosci ale nie wiem czy mam racje.

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
Moze to dla was bedzie glupie pytanie, ale mnie to zastanawia od jakiegos czasu.

w jakiej rozdzielczosci przeprowadzac matchmoving?

pelnej czy moze pomniejszonej np o polowe?

podejzewam ze najlepsze rezultaty uzyskam na pelnej rozdzielczosci ale nie wiem czy mam racje.

 

to zalezy od tego co sie rusza i jak sie rusza :D

na pewno ciezko jest robic matchmoving w full hD 1920x1080, boli strasznie,

dlatego wiele razy oszukiwalem skalujac o polowe i nie bylo widac

uszczerbku na jakosci

 

ale na pewno kiedys trafisz na taki material ze ruch bedzie na tyle gladki ze obraz bedzie sie przesuwac o jeden pixel na klatke i wtedy przydaloby sie uzyc materialu w pelnej rozdzielczosci, albo trafisz taki material ze

po zeskalowaniu znikna ci drobne elementy obrazu i wtedy matchmoving

bedzie sie gubicalbo bedzie gorszej jakosci

 

tak czy inaczej wiele zalezy od uzytych algorytmow i tego jak duzo informacji jest interpolowana, bo wtedy rozdzielczosc materialu ma mniejsze znaczenie

Napisano
  • Autor

W sumie to mam jeszcze jedno pytanie:

Jak zrobić matchmove ujęcia ktore chce poszerzyć?

Tzn powiedzmy mam ujęcie nagrane 4x3, w ujeciu nagranym kamera sie rusza i chce aby było lekko przeskalowane w dół i umieszczone w dolnym rogu a całosc ma być w 16x9?

Chce dodać to ujecie do mattepaintingu ktory bedzie rzucony poprzez projekcję kamery :)

W jaki sposób robić matchmove takiego ujecia?

 

Ustawić to ujęcie na czarnym tle ktore jest większe w miejscu ktore chce i przerenderowac to, po czym zrobić matchmove czy moze jest jakis inny sposob na uzyskanie tego?

Edytowane przez Tomasz_87

Napisano

max rozdzielczosc = najlepszy rezultat

 

w ww. przypadku trackuj an surowce, przekomponuj, a pozniej zrob skalowanie, etc.

 

pzdr

Napisano
  • Autor

Hmmm nie bardzo rozumiem jak to zrobic i czy w ogóle dobrze zrozumiałem to co napisałeś...

 

Tak więc:

Mam niczego nie zmieniac i robic matchmove na obrazie jaki nagrałem, a dopiero pozniej wszystko ustawiac jak chcę i dodać rozszerzenie ujęcia czy najpierw ustawic nagrany obraz w miejscu ktorym ma byc, na czarnym lub przezroczystym tle powiększonym do rozmiarau jaki potrzebuję i wtedy trackowac?

 

Jesli pierwszy sposób to w jaki sposob pozniej dopasowac to co ztrackowałem do tego co chcę dodać jesli kamera się rusza i to dosyć mocno?

Majstrować coś z ustawieniami kamery w programie do 3d czy zupełnie inaczej to robic?

Jesli tak to jak? jesli mogłbys jasniej i dokładniej napisac to byłbym wdzięczny ;)

 

Dodam ze mam materiał 720x576 i chcę umiescic go w klatce 1920x1080 lekko zmniejszając lub nie zmieniajac w cale oryginalnego rozmiaru materiału, a jedynie rozszerzajac o to co brakuje uzywając mattepaintingów oraz projekcji kamery i modeli 3d.

 

 

Edit: tutaj prosty rusynek pokazujący o co mi chodzi:

http://img860.imageshack.us/i/unled1f.jpg/

Edytowane przez Tomasz_87

Napisano

Zawsze w pelnej, Szczegolnie match moving. Przy zwyklym trackowaniu kamery mozna czasem trackowac nizsza rozdzialke, szczegolnie kiedy sa duze szumy.

Napisano

Jesli nie zmieniasz aspect ratio filmu to jaki jest problem w rozszerzeniu kadru trakowanej kamery tak, zeby obejmowal ten powiekszony obszar, a pozniej po prostu przyciac do rozdzialki, ktora Cie interesuje?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności