Napisano 1 Luty 201015 l Moze to dla was bedzie glupie pytanie, ale mnie to zastanawia od jakiegos czasu. w jakiej rozdzielczosci przeprowadzac matchmoving? pelnej czy moze pomniejszonej np o polowe? podejzewam ze najlepsze rezultaty uzyskam na pelnej rozdzielczosci ale nie wiem czy mam racje.
Napisano 1 Luty 201015 l Moze to dla was bedzie glupie pytanie, ale mnie to zastanawia od jakiegos czasu. w jakiej rozdzielczosci przeprowadzac matchmoving? pelnej czy moze pomniejszonej np o polowe? podejzewam ze najlepsze rezultaty uzyskam na pelnej rozdzielczosci ale nie wiem czy mam racje. to zalezy od tego co sie rusza i jak sie rusza :D na pewno ciezko jest robic matchmoving w full hD 1920x1080, boli strasznie, dlatego wiele razy oszukiwalem skalujac o polowe i nie bylo widac uszczerbku na jakosci ale na pewno kiedys trafisz na taki material ze ruch bedzie na tyle gladki ze obraz bedzie sie przesuwac o jeden pixel na klatke i wtedy przydaloby sie uzyc materialu w pelnej rozdzielczosci, albo trafisz taki material ze po zeskalowaniu znikna ci drobne elementy obrazu i wtedy matchmoving bedzie sie gubicalbo bedzie gorszej jakosci tak czy inaczej wiele zalezy od uzytych algorytmow i tego jak duzo informacji jest interpolowana, bo wtedy rozdzielczosc materialu ma mniejsze znaczenie
Napisano 5 Kwiecień 201113 l Autor W sumie to mam jeszcze jedno pytanie: Jak zrobić matchmove ujęcia ktore chce poszerzyć? Tzn powiedzmy mam ujęcie nagrane 4x3, w ujeciu nagranym kamera sie rusza i chce aby było lekko przeskalowane w dół i umieszczone w dolnym rogu a całosc ma być w 16x9? Chce dodać to ujecie do mattepaintingu ktory bedzie rzucony poprzez projekcję kamery :) W jaki sposób robić matchmove takiego ujecia? Ustawić to ujęcie na czarnym tle ktore jest większe w miejscu ktore chce i przerenderowac to, po czym zrobić matchmove czy moze jest jakis inny sposob na uzyskanie tego? Edytowane 5 Kwiecień 201113 l przez Tomasz_87
Napisano 9 Kwiecień 201113 l max rozdzielczosc = najlepszy rezultat w ww. przypadku trackuj an surowce, przekomponuj, a pozniej zrob skalowanie, etc. pzdr
Napisano 10 Kwiecień 201113 l Autor Hmmm nie bardzo rozumiem jak to zrobic i czy w ogóle dobrze zrozumiałem to co napisałeś... Tak więc: Mam niczego nie zmieniac i robic matchmove na obrazie jaki nagrałem, a dopiero pozniej wszystko ustawiac jak chcę i dodać rozszerzenie ujęcia czy najpierw ustawic nagrany obraz w miejscu ktorym ma byc, na czarnym lub przezroczystym tle powiększonym do rozmiarau jaki potrzebuję i wtedy trackowac? Jesli pierwszy sposób to w jaki sposob pozniej dopasowac to co ztrackowałem do tego co chcę dodać jesli kamera się rusza i to dosyć mocno? Majstrować coś z ustawieniami kamery w programie do 3d czy zupełnie inaczej to robic? Jesli tak to jak? jesli mogłbys jasniej i dokładniej napisac to byłbym wdzięczny ;) Dodam ze mam materiał 720x576 i chcę umiescic go w klatce 1920x1080 lekko zmniejszając lub nie zmieniajac w cale oryginalnego rozmiaru materiału, a jedynie rozszerzajac o to co brakuje uzywając mattepaintingów oraz projekcji kamery i modeli 3d. Edit: tutaj prosty rusynek pokazujący o co mi chodzi: http://img860.imageshack.us/i/unled1f.jpg/ Edytowane 11 Kwiecień 201113 l przez Tomasz_87
Napisano 12 Kwiecień 201113 l Zawsze w pelnej, Szczegolnie match moving. Przy zwyklym trackowaniu kamery mozna czasem trackowac nizsza rozdzialke, szczegolnie kiedy sa duze szumy.
Napisano 15 Kwiecień 201113 l Jesli nie zmieniasz aspect ratio filmu to jaki jest problem w rozszerzeniu kadru trakowanej kamery tak, zeby obejmowal ten powiekszony obszar, a pozniej po prostu przyciac do rozdzialki, ktora Cie interesuje?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto