Tomasz_87 Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 Moze to dla was bedzie glupie pytanie, ale mnie to zastanawia od jakiegos czasu. w jakiej rozdzielczosci przeprowadzac matchmoving? pelnej czy moze pomniejszonej np o polowe? podejzewam ze najlepsze rezultaty uzyskam na pelnej rozdzielczosci ale nie wiem czy mam racje.
Gość Gosc Napisano 1 Luty 2010 Napisano 1 Luty 2010 Moze to dla was bedzie glupie pytanie, ale mnie to zastanawia od jakiegos czasu. w jakiej rozdzielczosci przeprowadzac matchmoving? pelnej czy moze pomniejszonej np o polowe? podejzewam ze najlepsze rezultaty uzyskam na pelnej rozdzielczosci ale nie wiem czy mam racje. to zalezy od tego co sie rusza i jak sie rusza :D na pewno ciezko jest robic matchmoving w full hD 1920x1080, boli strasznie, dlatego wiele razy oszukiwalem skalujac o polowe i nie bylo widac uszczerbku na jakosci ale na pewno kiedys trafisz na taki material ze ruch bedzie na tyle gladki ze obraz bedzie sie przesuwac o jeden pixel na klatke i wtedy przydaloby sie uzyc materialu w pelnej rozdzielczosci, albo trafisz taki material ze po zeskalowaniu znikna ci drobne elementy obrazu i wtedy matchmoving bedzie sie gubicalbo bedzie gorszej jakosci tak czy inaczej wiele zalezy od uzytych algorytmow i tego jak duzo informacji jest interpolowana, bo wtedy rozdzielczosc materialu ma mniejsze znaczenie
Tomasz_87 Napisano 5 Kwiecień 2011 Autor Napisano 5 Kwiecień 2011 (edytowane) W sumie to mam jeszcze jedno pytanie: Jak zrobić matchmove ujęcia ktore chce poszerzyć? Tzn powiedzmy mam ujęcie nagrane 4x3, w ujeciu nagranym kamera sie rusza i chce aby było lekko przeskalowane w dół i umieszczone w dolnym rogu a całosc ma być w 16x9? Chce dodać to ujecie do mattepaintingu ktory bedzie rzucony poprzez projekcję kamery :) W jaki sposób robić matchmove takiego ujecia? Ustawić to ujęcie na czarnym tle ktore jest większe w miejscu ktore chce i przerenderowac to, po czym zrobić matchmove czy moze jest jakis inny sposob na uzyskanie tego? Edytowane 5 Kwiecień 2011 przez Tomasz_87
Gość User190 Napisano 9 Kwiecień 2011 Napisano 9 Kwiecień 2011 max rozdzielczosc = najlepszy rezultat w ww. przypadku trackuj an surowce, przekomponuj, a pozniej zrob skalowanie, etc. pzdr
Tomasz_87 Napisano 10 Kwiecień 2011 Autor Napisano 10 Kwiecień 2011 (edytowane) Hmmm nie bardzo rozumiem jak to zrobic i czy w ogóle dobrze zrozumiałem to co napisałeś... Tak więc: Mam niczego nie zmieniac i robic matchmove na obrazie jaki nagrałem, a dopiero pozniej wszystko ustawiac jak chcę i dodać rozszerzenie ujęcia czy najpierw ustawic nagrany obraz w miejscu ktorym ma byc, na czarnym lub przezroczystym tle powiększonym do rozmiarau jaki potrzebuję i wtedy trackowac? Jesli pierwszy sposób to w jaki sposob pozniej dopasowac to co ztrackowałem do tego co chcę dodać jesli kamera się rusza i to dosyć mocno? Majstrować coś z ustawieniami kamery w programie do 3d czy zupełnie inaczej to robic? Jesli tak to jak? jesli mogłbys jasniej i dokładniej napisac to byłbym wdzięczny ;) Dodam ze mam materiał 720x576 i chcę umiescic go w klatce 1920x1080 lekko zmniejszając lub nie zmieniajac w cale oryginalnego rozmiaru materiału, a jedynie rozszerzajac o to co brakuje uzywając mattepaintingów oraz projekcji kamery i modeli 3d. Edit: tutaj prosty rusynek pokazujący o co mi chodzi: http://img860.imageshack.us/i/unled1f.jpg/ Edytowane 11 Kwiecień 2011 przez Tomasz_87
lechoo Napisano 12 Kwiecień 2011 Napisano 12 Kwiecień 2011 Zawsze w pelnej, Szczegolnie match moving. Przy zwyklym trackowaniu kamery mozna czasem trackowac nizsza rozdzialke, szczegolnie kiedy sa duze szumy.
Gość User190 Napisano 15 Kwiecień 2011 Napisano 15 Kwiecień 2011 Jesli nie zmieniasz aspect ratio filmu to jaki jest problem w rozszerzeniu kadru trakowanej kamery tak, zeby obejmowal ten powiekszony obszar, a pozniej po prostu przyciac do rozdzialki, ktora Cie interesuje?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się