Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

Nie wiem czy dobry dział wybrałem, ale chyba problem jest najbardziej związany właśnie z renderingiem.

 

Moje metody zaawansowanym grafikom mogą się wydać dziwne, jednakże chciałem wykonać co następuje: wymodelowałem model, zmapowałem go, a następnie gotową mapę wrzuciłem na kwadratowy plane i na jej podstawie wymodelowałem małe elementy, umieszczając je w odpowiednich miejscach. Rzutowałem jedno na drugie i wyrenderowałem w RTT. Wszystko jest już dopasowane tak, by można to bez żadnego skalowania i przesuwania umieścić na ostatecznych mapach.

 

Lightmapa:

http://img64.imageshack.us/img64/508/mieczeprojekcjalighting.png

Dość mocna, zapewne osłabiłbym ją na diffuse. Widać piksele ale w tym wypadku to mało znaczące.

Normalmapa:

http://img718.imageshack.us/img718/4471/mieczeprojekcjanormalsm.png

I tu pojawia się problem, bo tu pikseloza już psuje cały efekt.

Niestety ze względu na sprzęt (karta bez pixel shadera) nie mam możliwości samemu sprawdzić efektu i jedyne, co udało mi się uzyskać, to render z CrazyBumpa od kolegi:

http://img210.imageshack.us/img210/302/renl.jpg

Jak widać, w żadnym wypadku nie wygląda to dobrze - może to po części problem programu, jednakże widać wpływ pikselozy na efekt.

Mój render w mentalu:

http://img148.imageshack.us/img148/5568/miecz3l.png

Niby widać że normalmapa spełnia swoje zadanie, ale co jak co - jakość ma kiepską.

 

Tutaj pojawia się moje pytanie: jakie najlepiej dobrać ustawienia renderera (lub jaki renderer) żeby efekt był jak najlepszy? Może lepiej wyrenderować to większe, a później zeskalować? Tutaj problemem jest sprzęt - u mnie rendering byle czego po prostu długo trwa. Może lepiej wykonać to całkowicie inną techniką? Mógłbym w sumie narysować heightmapę i wrzucić do Crazybumpa czy gdziekolwiek, może wtedy problemu z pikselozą by nie było. Spróbuję zrobić te pierścionki bezpośrednio na cylindrze.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi - mam nadzieję nauczyć się czegoś więcej o RTT.

Edytowane przez Kyroman

  • Wyświetleń 801
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.