Kyroman Napisano 16 Luty 2010 Share Napisano 16 Luty 2010 (edytowane) Witam. Nie wiem czy dobry dział wybrałem, ale chyba problem jest najbardziej związany właśnie z renderingiem. Moje metody zaawansowanym grafikom mogą się wydać dziwne, jednakże chciałem wykonać co następuje: wymodelowałem model, zmapowałem go, a następnie gotową mapę wrzuciłem na kwadratowy plane i na jej podstawie wymodelowałem małe elementy, umieszczając je w odpowiednich miejscach. Rzutowałem jedno na drugie i wyrenderowałem w RTT. Wszystko jest już dopasowane tak, by można to bez żadnego skalowania i przesuwania umieścić na ostatecznych mapach. Lightmapa: http://img64.imageshack.us/img64/508/mieczeprojekcjalighting.png Dość mocna, zapewne osłabiłbym ją na diffuse. Widać piksele ale w tym wypadku to mało znaczące. Normalmapa: http://img718.imageshack.us/img718/4471/mieczeprojekcjanormalsm.png I tu pojawia się problem, bo tu pikseloza już psuje cały efekt. Niestety ze względu na sprzęt (karta bez pixel shadera) nie mam możliwości samemu sprawdzić efektu i jedyne, co udało mi się uzyskać, to render z CrazyBumpa od kolegi: http://img210.imageshack.us/img210/302/renl.jpg Jak widać, w żadnym wypadku nie wygląda to dobrze - może to po części problem programu, jednakże widać wpływ pikselozy na efekt. Mój render w mentalu: http://img148.imageshack.us/img148/5568/miecz3l.png Niby widać że normalmapa spełnia swoje zadanie, ale co jak co - jakość ma kiepską. Tutaj pojawia się moje pytanie: jakie najlepiej dobrać ustawienia renderera (lub jaki renderer) żeby efekt był jak najlepszy? Może lepiej wyrenderować to większe, a później zeskalować? Tutaj problemem jest sprzęt - u mnie rendering byle czego po prostu długo trwa. Może lepiej wykonać to całkowicie inną techniką? Mógłbym w sumie narysować heightmapę i wrzucić do Crazybumpa czy gdziekolwiek, może wtedy problemu z pikselozą by nie było. Spróbuję zrobić te pierścionki bezpośrednio na cylindrze. Z góry dziękuję za odpowiedzi - mam nadzieję nauczyć się czegoś więcej o RTT. Edytowane 16 Luty 2010 przez Kyroman Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się