Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Dzisiaj zainstalowalem fr. Do wczoraj pracowalem w vizie3. Prosze o wyrozumialosc. Do rzeczy:

1. napisy \"fr\" pojawily sie w opcjach: swiatel, materialow i jeszcze w paru miejscach. Do wyboru rendera pozostal jednak tylko d.scanliner.... tak powinno byc?

2. jest narzedzie do konwersji materialow na frmaterial. Jakie materialy warto konwertowac? Metal? Szklo? Tynk? Czy wszystkie? I co to wlasciwie daje...?

3. W krorym miejscu wlacza sie to upragnione GI?

4. (powinno byc 1) Czy warto w ogole instalowac 3DS4 i fr na maszynie 2x500 Celleron?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie chce sie przegladac poprzednich postow co?

Oprocz pytania o sprzet (4) wszystko zostalo tu juz napisane...

odnosnie pyt.2 - Takie materialy, ktore moga miec bezposredni wplyw na polepszenie, badz tez wierniejsze odwzorowanie procesu GI. Czyli wiekszosc, a juz napewno \"pierwszy plan\". Pamietaj ze konwerter przeksztalca tylko material Standard na fR, i odwrotnie - material Raytrace nie jest obslugiwany!

A co do sprzetu to hm - powinien ruszyc nawet bucket rendering na dwoch prockach! Nie wiem jaka jast wydajnosc Celerona (lub dwoch) bo nigdy go nie posiadalem.

Mysle ze powinien sie wypowiedziec ktos kto juz pracuje w takiej/podobnej konfiguracji. Na pewno szczyt marzen to to nie bedzie...

Osobiscie preferuje AMD XP+

 

pozdrowionka

Marek

Napisano

Dzieki. Znalazlem prawie wszystko :). Mam jeszcze jedno pytanie: Ktory parametr zrodla swiatla odpowiada za rozmycie cienia? Ustawilem na FrSoftShadows ale te cienie wcale nie sa soft. Po wlaczeniu blur cien wprawdzie sie rozmywa ale pojawiaja sie jakies plamy, kropki i inne robaczki. Przegladalem Twoja (do MareG) stronke (niezla...)ale za cholere nie moge ustawic takiego cienia jak w szarym domku. W globalsach tez probowalem rozne ustawienia i nic... Jest jakis jeden konkretny parametr odpowiadajacy za rozmycie?

Zarazilem sie tym cholernym fr...

A i jeszcze jedno: czym sie ustawia \"ciemnosc cienia\" :) w GI? Chodzi mi o to, zeby bryla byla bardziej plastyczna, kontrastowa.

Pozdrawiam

Napisano

W fR SoftShadows za rozmycie krawedzi cienia odpowiedzialny jest: Radius albo Width i/lub Height - to zalezy jakiego Area Type uzywasz dla cienia. Im wieksza wartosc tym wieksze rozmycie. W razie potrzeby zwieksz Accuracy do 0.5 oraz min i max samples - pamietajac o wielokrotnosci tychze wartosci np 16 / 128 zwiekszasz na 32 / 256 lub 64 / 512 itd. Nie polecam wlaczania Blura bo robi straszna kaszane.

a \"ciemnosc\" cienia zwiekszasz przez zwiekszenie Density np na 2.0. Mozesz tez zmniejszyc Ambient Multiplier i wylaczyc Sky Lite - wszystko zalezy od tego jak bardzo drastyczny efekt chcesz otrzymac.

 

pozdrowionka

Marek

Napisano

Dzieki za porady. Biore sie za testowanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności