Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam mam problem z otworzeniem sceny. Moim zadaniem było połączenie dwóch programów Solid Edge i 3ds max po udanych próbach padł mi lapek na którym pracowałem po przeniesieniu wszystkiego na stacjonarny nie mogę otworzyć sceny pojawia mi się błąd taki jak na załączonym zdjęciu. Szukałem ale czas mnie goni i nie mogę znaleźć przyczyny L.

3dsmaxblad.jpg

Na ty nie koniec kłopotów mam problem z oświetleniem nie wiem jak doświetlić scenę. Próbowałem już zabawy z fotonami ale zależy mi na wpadajmy słońcu przez okno gdzie widoczne będzie za oknem tło a w oświetlonym pokoju na podłodze zarys jaśniejszy w kształcie okna i oczywiście realistyczne cienie i półcienie w pokoju. Na razie wychodzi mi tak.

fotografia3.jpg

kierunek.jpg

widać tu prześwietlenie od okna nie powinno tego być

stojace6.jpg

 

tu znowu pojawiły się jakieś ciapki djabli wiedzą skąd

Jeszcze jednym problemem są wartości fotonów jak ich za mało to za ciemno jak ich daję za dużo to program sie wiesza pokazuje błąd i zamyka próbowałem wielu ustawień kilku świateł omni jednego ale efekt jest ten sam jak za dużo do obliczenia wyskakuje problem z pamięcią i każe wyczyścić pamięć i zacząć od początku. Mój sprzęt nie jest może super ale zdechlak też nie Procek Athlon 64x2Dual 2.11Dhz 3GB Ram karta graf Radeon HD 4670 1GB na nic lepszego mnie nie stać system Windows XP. Jest to nowo postawiony syte mik i nic zbędnego się nie uruchamia. Mam nadzieję że ktoś mi pomoże goni mnie czas niestety.

Jeszcze jedno pytanie czy ktoś sie bawił w przenoszenie plików z Solida do 3ds maxa jeśli tak to jak zmniejszyć wagę całej sceny. Zaimportowane obiekty pożerają masę pamięci może można je jakoś w maxie przekształcić żeby nie były takie pamięcio-żerne. Ja importowałem je zapisując gotowe modele w solidzie jako pliki IGS tylko tak udało mi się przenieść do maxa. Proszę o pomoc i dzięki wielkie.

Bastek.

Edytowane przez tweety
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Masz napisane, brakuje mu pliku. Przeinstaluj maxa, może na innych wersjach robiłeś, powinienes go miec w folderze stdplugs.

 

Te paćki to złe ustawienia fotonów. Odbijają się od geometrii i zostawiają jakąśtam energię, zniknie jak dasz ich wiecej albo większą energię.

 

Wrzuc Create/systems/Daylight

A na okno machnij Create/systems/sky portal

i zawieś dokładnie z dziurą w oknie.

 

Poczytaj o mentalrayu, zrób jakiś tutorial.

Napisano

Dzięki wielkie część problemów rozwiązana walczę dalej. Jeszcze gdybyś pomógł ze zmniejszeniem wagi sceny. Chodzi o to że kwietniki wykonane w Solid Edge i przeimportowane do maxa ale zajmują dużo pamięci podczas obróbki. Wiem że można je zrobić w maxe ale ja właśnie musiałem połączyć te dwa programy, więc był bym wdzięczny za jakąś radę. Z maxem walczę dopiero pół roku i nie wiele wiem. Z góry dzięki.

Napisano

Są do tego jakieś programy ale nie pamiętam nazw.

 

Wywal zbędne loopy.

edit poly/edge

 

zaznacz se krawędź loopa ktorego chcesz wywalic. Wciskasz loop- zaznacza loop i backspace, potem z shiftem klikasz na ikonke Vertex, zaznacza vertexy i backspace. nie masz loopa i se powtarzasz aż do znudzenia i oczekiwanych efektów :)

  • Confused 1
Napisano

te kwietniczki sa dziecinnie proste, zrobienie samemu nowej geometrii na podstawie tej wciagnietej z SE to max 1h razem z mapowaniem i wolnymi zabawami w necie. imo warto zazwyczaj przy czyms takim urywa sie od 10 do nawet 20pare krotnosci poly, tzn z zaimportowanych 100k udaje sie czasem zejsc do 10k a nawet znacznie mniej. Wszytko zalezy od translatora geometrii CAD na trojkaty z jaka tolerancja to wykonal.

 

pozdr,

Dobre konwertery to. RH hemisphere, Okino, iii i hmmm zapomnialem nazw trans cos tam: ]

 

pozdr

  • Confused 1
Napisano

Kwietniczki na "szybkensa" można zrobić splinem + loft poskładać z paru części jedna całość i gotowe. Albo jeśli to Max 2010 to dodać modyfikator "ProOptimizer" powinien sobie poradzić w optymalizacji a jeśli starszy max to może "MultiRes"

Napisano

hamek1990, ten pro optimizer jak i wiekszosc optymizerow jest o kant d...., . IMO jak dotad najfajniesze rezultaty daje konwersja przez obj, w zaleznosci od softu ktory zarzadza konwersja jest mozliwosc pomechlania kilkoma suwaczkami i mozna naprawde bardzo fajna FOREMNA bryle wycisnac. a wlasnie z foremnoscia jest najwiekszy problem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności