Skocz do zawartości

Jak malowac maski wypuklosci (displacement)??


Gość nietypowyon

Rekomendowane odpowiedzi

Gość nietypowyon

Witam!

 

Od niedawna interesuję się sprawą folii soczewkowej a w tym projektowania i drukowania pod tą technikę. Do tej pory nie było problemu uzyskać takich efektów jak : zoom, morfing, flip, Obraz 3D warstwowy, prosta animacja....

 

 

Nie wiem natomiast jak robi się efekt głębi w taki sposób, że w obrazie widać dosłownie wypukłości czy wklęśniacia np podczas zdjęcia twarzy (super efekt).

Dowiedziałem się narazie że trzeba użyć maski wypukłości (displacement).

 

I tutaj potrzebuje pomocy. Co to jest, z czym to ugryźć, jak do tego podejść?

 

Proszę o pomoc

 

Pozdrawiam Marcin S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

tam gdzie jaśniej tam wyżej i przy 8bitowym zapisie w skali szarości masz 255 poziomów,

 

coś jak mapa geograficzna, tam gdzie nisko to zielone tam gdzie wysoko to czerwone, tylko tu w skali szarości.

 

malować można w dowolnym programie, są też pluginy które przerabiają zdjęcia (rysunki) na mapę wysokości. Można też cos wymodelować i wyrenderować tzw. Z-depth.

 

ale nie wiem jak tego się używa przy tym poligraficznym zastosowaniu. Może przybliż technologię ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności