Gość nietypowyon Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 Witam! Od niedawna interesuję się sprawą folii soczewkowej a w tym projektowania i drukowania pod tą technikę. Do tej pory nie było problemu uzyskać takich efektów jak : zoom, morfing, flip, Obraz 3D warstwowy, prosta animacja.... Nie wiem natomiast jak robi się efekt głębi w taki sposób, że w obrazie widać dosłownie wypukłości czy wklęśniacia np podczas zdjęcia twarzy (super efekt). Dowiedziałem się narazie że trzeba użyć maski wypukłości (displacement). I tutaj potrzebuje pomocy. Co to jest, z czym to ugryźć, jak do tego podejść? Proszę o pomoc Pozdrawiam Marcin S.
zdeno Napisano 9 Marzec 2010 Napisano 9 Marzec 2010 tam gdzie jaśniej tam wyżej i przy 8bitowym zapisie w skali szarości masz 255 poziomów, coś jak mapa geograficzna, tam gdzie nisko to zielone tam gdzie wysoko to czerwone, tylko tu w skali szarości. malować można w dowolnym programie, są też pluginy które przerabiają zdjęcia (rysunki) na mapę wysokości. Można też cos wymodelować i wyrenderować tzw. Z-depth. ale nie wiem jak tego się używa przy tym poligraficznym zastosowaniu. Może przybliż technologię ?
Rekomendowane odpowiedzi