Napisano 12 Marzec 201015 l mam taki problem: stworzylam dwa proste obiekty i chce nadac na nie material. Nawet jezeli obiekty zgrupuje material nadaje sie odrebnie i to w dodatku na drugim obiekcie obrocony o 90° . W momencie kiedy zaznacze jeden obiekt i chce na nim np: rotate material, material obraca sie tez na obiekcie niezaznaczonym. co mam zrobic aby na dwoch obiektach material byl rozlozony tak jak na jednym? dziekuje
Napisano 12 Marzec 201015 l Autor nic z tego, dalej mi grupuje material. alez mi ten problem przystopowal prace.
Napisano 12 Marzec 201015 l Autor nadal tkwie w tym samym punkcie, wiec moze bardziej obrazowo? wrzucam problem cegielek.
Napisano 12 Marzec 201015 l Jak masz 2 proste obiekty to wrzuć sobie unwrapa i ułóż wszystko jak chcesz wg mnie to najprostsze rozwiązanie
Napisano 13 Marzec 201015 l każdy z obiektów ma ten sam jeden materiał, ale za to każdy z nich ma własny i unikalny zbiór koordynat UV. UV odpowiada za kierunek oraz rozmiar wyświetlanych/renderowanych textur. Zatem jeżeli chcesz mieć na dwóch obiektach ten sam kierunek i skalę obrazka musisz to ujednolicić. Najszybszym sposobem przy takich cegiełkach będzie nadanie JEDNEGO modyfikatorauvMap DWÓM obiektom naraz. Wtedy po ustawieniu mapowania na BOX. Każdy z obiektów będzie miał te same współrzędne. Można też po nadaniu takiego modyfikatora jednemu z obiektów skopiować bo na drugi poprzez opcje KOPIUJ WKLEJ. Unwrap do takich zadań jest kompletnie chybionym pomysłem. To jak walenie z armaty do komara.
Napisano 13 Marzec 201015 l Autor Wstaje rano a tu taka niespodzianka. Dzieki Ci dobry, tzn. madry czlowieku:)