Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

mam taki problem: stworzylam dwa proste obiekty i chce nadac na nie material. Nawet jezeli obiekty zgrupuje material nadaje sie odrebnie i to w dodatku na drugim obiekcie obrocony o 90° . W momencie kiedy zaznacze jeden obiekt i chce na nim np: rotate material, material obraca sie tez na obiekcie niezaznaczonym. co mam zrobic aby na dwoch obiektach material byl rozlozony tak jak na jednym? dziekuje

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

nic z tego, dalej mi grupuje material. alez mi ten problem przystopowal prace.

Napisano
  • Autor

nadal tkwie w tym samym punkcie, wiec moze bardziej obrazowo? wrzucam problem cegielek.

tnmur.jpg

Napisano

Jak masz 2 proste obiekty to wrzuć sobie unwrapa i ułóż wszystko jak chcesz wg mnie to najprostsze rozwiązanie

Napisano
  • Autor

rozumiem, ze nie ma nic prostrzego, wiec sie biore. dziekuje

Napisano

każdy z obiektów ma ten sam jeden materiał, ale za to każdy z nich ma własny i unikalny zbiór koordynat UV.

 

UV odpowiada za kierunek oraz rozmiar wyświetlanych/renderowanych textur. Zatem jeżeli chcesz mieć na dwóch obiektach ten sam kierunek i skalę obrazka musisz to ujednolicić.

 

Najszybszym sposobem przy takich cegiełkach będzie nadanie JEDNEGO modyfikatorauvMap DWÓM obiektom naraz. Wtedy po ustawieniu mapowania na BOX. Każdy z obiektów będzie miał te same współrzędne. Można też po nadaniu takiego modyfikatora jednemu z obiektów skopiować bo na drugi poprzez opcje KOPIUJ WKLEJ.

 

Unwrap do takich zadań jest kompletnie chybionym pomysłem. To jak walenie z armaty do komara.

Napisano
  • Autor

Wstaje rano a tu taka niespodzianka. Dzieki Ci dobry, tzn. madry czlowieku:)

 

tncegielkiok.jpg

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności