ange Napisano 12 Marzec 2010 Napisano 12 Marzec 2010 mam taki problem: stworzylam dwa proste obiekty i chce nadac na nie material. Nawet jezeli obiekty zgrupuje material nadaje sie odrebnie i to w dodatku na drugim obiekcie obrocony o 90° . W momencie kiedy zaznacze jeden obiekt i chce na nim np: rotate material, material obraca sie tez na obiekcie niezaznaczonym. co mam zrobic aby na dwoch obiektach material byl rozlozony tak jak na jednym? dziekuje
ange Napisano 12 Marzec 2010 Autor Napisano 12 Marzec 2010 nic z tego, dalej mi grupuje material. alez mi ten problem przystopowal prace.
ange Napisano 12 Marzec 2010 Autor Napisano 12 Marzec 2010 nadal tkwie w tym samym punkcie, wiec moze bardziej obrazowo? wrzucam problem cegielek.
-hpx- Napisano 12 Marzec 2010 Napisano 12 Marzec 2010 Jak masz 2 proste obiekty to wrzuć sobie unwrapa i ułóż wszystko jak chcesz wg mnie to najprostsze rozwiązanie
ange Napisano 12 Marzec 2010 Autor Napisano 12 Marzec 2010 rozumiem, ze nie ma nic prostrzego, wiec sie biore. dziekuje
zdeno Napisano 13 Marzec 2010 Napisano 13 Marzec 2010 każdy z obiektów ma ten sam jeden materiał, ale za to każdy z nich ma własny i unikalny zbiór koordynat UV. UV odpowiada za kierunek oraz rozmiar wyświetlanych/renderowanych textur. Zatem jeżeli chcesz mieć na dwóch obiektach ten sam kierunek i skalę obrazka musisz to ujednolicić. Najszybszym sposobem przy takich cegiełkach będzie nadanie JEDNEGO modyfikatorauvMap DWÓM obiektom naraz. Wtedy po ustawieniu mapowania na BOX. Każdy z obiektów będzie miał te same współrzędne. Można też po nadaniu takiego modyfikatora jednemu z obiektów skopiować bo na drugi poprzez opcje KOPIUJ WKLEJ. Unwrap do takich zadań jest kompletnie chybionym pomysłem. To jak walenie z armaty do komara.
ange Napisano 13 Marzec 2010 Autor Napisano 13 Marzec 2010 Wstaje rano a tu taka niespodzianka. Dzieki Ci dobry, tzn. madry czlowieku:)
Rekomendowane odpowiedzi