Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

Od dłuższego czasu mam zamiar zmienić komputer. Obecnie posiadam Q6600, 4GB ram i WIN XP PRO 32 bit. Renderuje co jakiś czas w 3ds max przeważnie projekty architektonicznie. Posiadam w bibliotekach modele 3d samochodów i roślin itp. Jednak jak wrzuce do sceny to max z miejsca się sypie(nawet przy jednym modelu).

 

Czy zmiana komputera na przykładowo xeon lub i7, 8-12 gb ram + system XP 64 bit pozwoli na zachowanie stabilności oprogranowania ??

To że osiągne krótsze czasy renderingu nie podlega zapewne dyskusji.

Dzięki za rzetelne odpowiedzi.

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

tu tez masz kwestie jak to jest poskladane.

Swego (dawnego juz czasu) mialem skladaka z tanich podzespolow z RAMem ktory lubil raz na jakis czas sypac bledami. Max ( i nie tylko) wywalal sie jak mu sie podobalo, na malych, srednich a nawet i duzych scenach ;)

Potem mialem okazje pracowac na xeonach z bufforowanym ramem, wszystko przetestowane i poskladane przez firme zajmujaca sie skladaniem serverow i renderfarm. Winda w ciagu dwoch lat zawiesila sie moze z 3 razy, Max nadal sie wieszal, ale o wiele, wiele rzadziej.

Co do sypania sie przy wrzucaniu modeli, czasem modele maja jakies bledy i max sie pluje nie zaleznie od sprzetu. Pamietam jak wywalalismy wszystko ze sceny raz zeby dosc co ją psuje - okazalo sie ze zaimportowany rower...

 

no, to tyle bajek na dobranoc :)

Napisano

Dziękuję za odpowiedź na pyt. nr 1.

 

Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie-> Czy na czas renderowania może mieć wpływ fakt, że plik renderowany *.max oraz ewentualne tekstury są umieszczone na dysku 2,5 cala,5400.00 obr./min podłączonym przez USB ?

Napisano

Na samo renderowanie nie, przed renderem max powinien wczytac te textury do RAMu - co moze zajac chwile jesli dysk jest wolny a tekstury duze. Ale samo liczenie powinno juz isc ok, no chyba ze masz malo ramu i max musi kozystac ze swapa dysku.

Gość RafalPL
Napisano

tez lubię tworzyć architekturę u mnie sprawa wygląda tak samo mecze się na moim laptopie u mnie problem jest z pamięcią ram bo ciągle o nią krzyczy 3gb na inspiracje to za mało ale od jutra nowy PC z 8gb ram wiec może będzie ok

Napisano
Na samo renderowanie nie, przed renderem max powinien wczytac te textury do RAMu - co moze zajac chwile jesli dysk jest wolny a tekstury duze. Ale samo liczenie powinno juz isc ok, no chyba ze masz malo ramu i max musi kozystac ze swapa dysku.

 

Dziękuję za odpowiedź. Pozdrowienia.

Napisano

Korzystanie z dysku USB to koszmarnie musi spowalniać.... 4 GB to bez szaleństw, przy 8 GB chodziłoby wszystko szybciej, dlaczego? Bo nie musiałoby odwoływać się do dysku (a przynajmniej rzadziej). Nie stawiałbym na to że sprzęt powoduje to wysypywanie, pamięć RAM jeśli już się rypie to powoduje bluescreeny na windzie lub krzaki na linuxie, ale raczej nie zwiechy bo błędy w pamięci nie powodują natychmiastowego zatrzymania procesora co ma miejsce gdy błędy występują w rdzeniu, Zawieszanie najczęściej powodowane jest przez błędy w oprogramowaniu.

 

Czy zmiana komputera na przykładowo xeon lub i7, 8-12 gb ram + system XP 64 bit pozwoli na zachowanie stabilności oprogranowania ??

 

Da to tyle samo co rozszerzenie pamięci w tym co masz teraz do 8-12 GB (12 GB to nierealne ale mówię teoretycznie) i zmiana systemu na xp 64. Sama wymiana procka/platformy nic nie zmieni oprócz podniesienia wydajności.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności