karolsh Napisano 27 Kwiecień 2010 Napisano 27 Kwiecień 2010 Witam, Bardzo proszę o pomoc !!! Generalnie problem polega na tym ze Maxwell Render nie pokazuje na renderach textur. Ale może od początku... używam Maxwell Render v2. Model buduje w Archicadzie, eksportuję bryłę jako *.dxf i otwieram ją w Maxwellu, jako czysty model, ustawiając odpowiednią skalę. Importuję materiały z bibloteki maxwella [arroway] i jest ok, nakładam też jest wszystko ok - nic nie wyskakuje że nie może znaleźć textur. Niestety jak zaczynam renderować Maxwell renderuje bez textur. Poprostu wszystkiego już próbowałem i dalej nie wychodzi:/ czy robię jakiś głupi błąd. W załączniku print screen. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję! karolsh
zdeno Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 dziwne zachowanie , do tej pory maxwell jak nie miał jakiejś textury to nawet nie zaczynał renderować. Tu wygląda na to, że jakieś inne materiały są poprzypisywane. Rozumiem że w material editorze wszystko się dobrze renderuje dobrze na podglądach. Jeżeli materiały są dobrze poprzypisywane to może kopnięte są współrzędne mapowania i textura tam jest tylko strasznie malutka i potilowana do granic absurdu. Może to też być wina materiałów z wersji 1.7 , może trzeba te materiały jeszcze raz zapisać ? Nie wiem bo nie zdecydowałem się na 2.0 Przypominam, że można też w lini komend wpisać " -b:ścieżka do textur" (albo jakaś inna składnia, trzeba popatrzeć w manuala). komenda ta mówi maxwellowi skąd ma brać textury jeżeli nie znajdzie ich w normalnej ścieżce. Oczywiście możesz też mieć odhaczony ptaszek [] bitmaps i wtedy brak textur jest jak najbardziej porządany. jak widać możliwości jest wiele, walcz jak lew.
karolsh Napisano 29 Kwiecień 2010 Autor Napisano 29 Kwiecień 2010 :) walcz jak lew.... walcze, walcze tylko juz powoli mi łapy opadają :) Jak na załączniku widać w podglądzie materiał renderuje się z texturą, więc ok. Wszystkie textury [te wybrane z bibloteki do konkretnej sceny mają jeszcze raz załadowane textury, wieć to też powinno być ok. Nie wiem gdzie nalezy sprawdzić skalę textury, więc może to może byc problem, ale nie sądzę. W którym miejscu znajdę miejsce gdzie zaznaczą ptaszek pod [] bitmaps? A może jeszcze coś innego przychodzi Ci lub innym do głowy co może być problemem. W załączniku screen shot. Dzięki i pozdrawiam.
zdeno Napisano 29 Kwiecień 2010 Napisano 29 Kwiecień 2010 w viewporcie też nie widać textur, przełącz widok z shaded na textured to będzie widać czy wszystko w porządku z mapowaniem. opcja disable bitmaps w wersji 1.7 jest w zakładce output w ustawieniach renderingu zaraz przy opcji multilight. jeszcze raz sprawdź czy te materiały które masz na liście sa dobrze poprzypisywane do obiektów bo dziwne, że render startuje bez map. To że materiały są w okienku nie znaczy że sa na obiektach.
karolsh Napisano 1 Maj 2010 Autor Napisano 1 Maj 2010 dzieki za pomoc, ale.... jak na razie bez efektu :/ z tym bitmaps [], to chyba v2 jest juz jakas inna bo nie moge tego znaleźć. walcze dalej... ale bez pomysłu :cool:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się