Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

W jakim programie (i jak) mogę wyeksportować trackowane punkty jako płaską chmurę vertexów?

Mam film, na którym lecą ptaki. Chciałem wytrakować ich ścieżkę lotu i podczepić pod ptaki stworzone w 3d.

nie zależy mi na głębi, ani na rotacji.

Czy testowaliście taką możliwość na którymś z programów do mocapu (np matchmover?)?

Dodam tylko, że film z ptakami mam nagrany z jednej kamery, więc typowy mocap odpada.

 

Dzięki za wszelkie podpowiedzi i porady.

Pozdrawiam

Jacynt

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Gość User190
Napisano

Ziom, zrób track 2d po prostu, jeśli jest tak, jak piszesz.

Napisano

hmm, ale jeśli ptaki lecą w nieco różnej szybkości, to chyba tak się nie da?

Sorry, że nie oddałem tego od razu

Napisano

ale co dokladnie chcesz ztrackowac? ruch ptaka czy ruch calego ptaka razem z ruchem skrzydel?

jesli to drugie to prosciej bedzie zanimowac ręcznie niz bawic sie w jakies trackowanie. jak pierwsze to zwykly track 2d np w ae i eksport np do maxa czy maji lub track 2d z matchmovera jesli chcesz sie nim pobawic.

najprosciej ebdzie zuyc matchmovera. on ci "wypluje" track w postaci locatora/ow ktore mozesz sobie podczepc pod co chcesz. reszte doanimujesz ręcznie poprzez rotoskopie albo patrząc soobie na filmik.

  • Like 1
Napisano (edytowane)

chcę ztrackować ruch samego ptata. Dokładniej jego ścieżkę lotu. Animację skrzydeł sam sobie dorobię.

Dzięki za radę. Dość sporo siedziałem ostatnio nad matchmoverem. Ale nie udało mi się wyeksportować lokatora. popracuję jeszcze nad tym, skoro mówicie, że tak można.

Dzięki i pozdrawiam

Jacynt

 

Edit:

w matchomverze zrobiłem track jednego elementu. następnie zapisałem to jako plik maya(*.ma). Ale po odczytaniu go w mai, widoczna jest tylko kamera, i liczba klatek jest taka, jak z trackowanej sekwencji. Ale nie ma lokatora. Nic się nie porusza.

co mogę jeszcze zmienić, bo najwyraźniej robię coś źle.

Edytowane przez jacynt
Napisano

włącz to okienko w maji(zapomnialem jak sie nazywalo) po lewej gdzie są wszystkie obiekty pokazane(cos jak warstwy w szopie), tam zobacz czy jest lokator czy go nie ma, jesli jest to go zaznacz i sprawdz w channel boxie gdzie sie znajduje chyba ze nie zrobiles solve we matchmoverze to nie wiem czy bedzie cokolwiek ;-)

Napisano (edytowane)

zrobiłem tak jak napisałeś. tzn. zrobiłem solve..po wczytaniu pliku do Maya w końcu pojawiły się lokatory! Ale problem w tym, że wszsytkie ruszają się dokładnie tak samo:/

dodatkowo ztrakowałem trzy punkty, i tylko je wyexportowałem. Ale w maya było to samo: wszystkie lokatory poruszają się tak samo, mimo, że trakowane punkty są różne.

Czy zmiana czegoś w ustawieniach cokolwiek pomoże? (obecnie exportuje do maya jako animate: scene)

 

edit:

ztrakowałem punkty pojedyńczo. I chyba wyjdzie z tego jakiś rezultat. Ale jeśli znalibyście sposób na przeniesienie wszystkich punktów przy jednym exporcie, to dajcie znać.

 

Jutro obejrze ten tutek, o którym pisałeś sebx. Dzięki

Edytowane przez jacynt

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności