jacynt Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 Cześć, W jakim programie (i jak) mogę wyeksportować trackowane punkty jako płaską chmurę vertexów? Mam film, na którym lecą ptaki. Chciałem wytrakować ich ścieżkę lotu i podczepić pod ptaki stworzone w 3d. nie zależy mi na głębi, ani na rotacji. Czy testowaliście taką możliwość na którymś z programów do mocapu (np matchmover?)? Dodam tylko, że film z ptakami mam nagrany z jednej kamery, więc typowy mocap odpada. Dzięki za wszelkie podpowiedzi i porady. Pozdrawiam Jacynt
Gość User190 Napisano 1 Maj 2010 Napisano 1 Maj 2010 Ziom, zrób track 2d po prostu, jeśli jest tak, jak piszesz.
jacynt Napisano 1 Maj 2010 Autor Napisano 1 Maj 2010 hmm, ale jeśli ptaki lecą w nieco różnej szybkości, to chyba tak się nie da? Sorry, że nie oddałem tego od razu
Tomasz_87 Napisano 2 Maj 2010 Napisano 2 Maj 2010 ale co dokladnie chcesz ztrackowac? ruch ptaka czy ruch calego ptaka razem z ruchem skrzydel? jesli to drugie to prosciej bedzie zanimowac ręcznie niz bawic sie w jakies trackowanie. jak pierwsze to zwykly track 2d np w ae i eksport np do maxa czy maji lub track 2d z matchmovera jesli chcesz sie nim pobawic. najprosciej ebdzie zuyc matchmovera. on ci "wypluje" track w postaci locatora/ow ktore mozesz sobie podczepc pod co chcesz. reszte doanimujesz ręcznie poprzez rotoskopie albo patrząc soobie na filmik. 1
jacynt Napisano 2 Maj 2010 Autor Napisano 2 Maj 2010 (edytowane) chcę ztrackować ruch samego ptata. Dokładniej jego ścieżkę lotu. Animację skrzydeł sam sobie dorobię. Dzięki za radę. Dość sporo siedziałem ostatnio nad matchmoverem. Ale nie udało mi się wyeksportować lokatora. popracuję jeszcze nad tym, skoro mówicie, że tak można. Dzięki i pozdrawiam Jacynt Edit: w matchomverze zrobiłem track jednego elementu. następnie zapisałem to jako plik maya(*.ma). Ale po odczytaniu go w mai, widoczna jest tylko kamera, i liczba klatek jest taka, jak z trackowanej sekwencji. Ale nie ma lokatora. Nic się nie porusza. co mogę jeszcze zmienić, bo najwyraźniej robię coś źle. Edytowane 2 Maj 2010 przez jacynt
sebx Napisano 2 Maj 2010 Napisano 2 Maj 2010 Chyba przeoczyłeś tego tutka: http://max3d.pl/news.php?id=1146 1
Tomasz_87 Napisano 3 Maj 2010 Napisano 3 Maj 2010 włącz to okienko w maji(zapomnialem jak sie nazywalo) po lewej gdzie są wszystkie obiekty pokazane(cos jak warstwy w szopie), tam zobacz czy jest lokator czy go nie ma, jesli jest to go zaznacz i sprawdz w channel boxie gdzie sie znajduje chyba ze nie zrobiles solve we matchmoverze to nie wiem czy bedzie cokolwiek ;-)
jacynt Napisano 3 Maj 2010 Autor Napisano 3 Maj 2010 (edytowane) zrobiłem tak jak napisałeś. tzn. zrobiłem solve..po wczytaniu pliku do Maya w końcu pojawiły się lokatory! Ale problem w tym, że wszsytkie ruszają się dokładnie tak samo:/ dodatkowo ztrakowałem trzy punkty, i tylko je wyexportowałem. Ale w maya było to samo: wszystkie lokatory poruszają się tak samo, mimo, że trakowane punkty są różne. Czy zmiana czegoś w ustawieniach cokolwiek pomoże? (obecnie exportuje do maya jako animate: scene) edit: ztrakowałem punkty pojedyńczo. I chyba wyjdzie z tego jakiś rezultat. Ale jeśli znalibyście sposób na przeniesienie wszystkich punktów przy jednym exporcie, to dajcie znać. Jutro obejrze ten tutek, o którym pisałeś sebx. Dzięki Edytowane 3 Maj 2010 przez jacynt
jacynt Napisano 4 Maj 2010 Autor Napisano 4 Maj 2010 od helpa zaczynałem i na helpie kończę:) Dzięki za wsparcie. Pozdrawiam jacynt
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się