CiasteczkowyPotwór Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 Witam! Tworzę animację i jednym z jej elementów jest kręcące się śmigło. Oczywiście wiem, że można je po prostu zakręcić na klatkach kluczowych, a potem powtarzać ruch przez całą animację, ale wolałbym zrobić coś co będzie wyglądało efektowniej. W pierwszej chwili pomyślałem po prostu o motion blur, ale rendering jednej klatki z 2 minut skoczył mi do 7, a termin mnie goni więc potrzebuję coś bardziej optymalnego. Pomyślałem, żeby wykorzystać technikę stosowaną w grach, czyli zrobić animowany dysk wyglądający jak śmigło, tylko jakoś brakuje mi pomysłu jak to zrobić. Może wy na coś wpadniecie i myślę, że nie koniecznie tu musi być robione w maxie. poniżej przedstawiam efekt jaki chciałbym osiągnąć: http://www.nextgn.com/wp-content/uploads/2009/05/il-2-sturmovik-birds-of-prey-5.jpg Pozdrawiam
guru Napisano 10 Maj 2010 Napisano 10 Maj 2010 no to zamiast modelowanego smigla uzyj Plana z texturka z Alfa zrobiona w Photoshopie. Narysyj smiglo albo wytnij z jakiegos zdjecia i jest cos takiego w PS jak Radial Blur. Nie ma co rigowac. Tzn moznesz podpiac zmiglo do jakiegos kontrolera ale to da taki sam efekt. bo bedizesz musial nim zakrecic. Powodzenia
CiasteczkowyPotwór Napisano 10 Maj 2010 Autor Napisano 10 Maj 2010 (edytowane) W zasadzie to sam na to wpadłem, znaczy szukałem szukałem i po dwóch godzinach znalazłem i zrobiłem(nie myślałem, że ktoś tak szybko odpowie), ale i tak wielkie dzięki za pomoc :P Dla zainteresowanych dodam, że tak stworzoną bit mapę nie dodajemy jako diffuse map, tylko opacity, tak aby była ona przezroczysta i można było widzieć co jest za śmigłem, przez nasze "rozmyte". Edytowane 10 Maj 2010 przez CiasteczkowyPotwór
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się