Napisano 10 Maj 201014 l Witam! Tworzę animację i jednym z jej elementów jest kręcące się śmigło. Oczywiście wiem, że można je po prostu zakręcić na klatkach kluczowych, a potem powtarzać ruch przez całą animację, ale wolałbym zrobić coś co będzie wyglądało efektowniej. W pierwszej chwili pomyślałem po prostu o motion blur, ale rendering jednej klatki z 2 minut skoczył mi do 7, a termin mnie goni więc potrzebuję coś bardziej optymalnego. Pomyślałem, żeby wykorzystać technikę stosowaną w grach, czyli zrobić animowany dysk wyglądający jak śmigło, tylko jakoś brakuje mi pomysłu jak to zrobić. Może wy na coś wpadniecie i myślę, że nie koniecznie tu musi być robione w maxie. poniżej przedstawiam efekt jaki chciałbym osiągnąć: http://www.nextgn.com/wp-content/uploads/2009/05/il-2-sturmovik-birds-of-prey-5.jpg Pozdrawiam
Napisano 10 Maj 201014 l no to zamiast modelowanego smigla uzyj Plana z texturka z Alfa zrobiona w Photoshopie. Narysyj smiglo albo wytnij z jakiegos zdjecia i jest cos takiego w PS jak Radial Blur. Nie ma co rigowac. Tzn moznesz podpiac zmiglo do jakiegos kontrolera ale to da taki sam efekt. bo bedizesz musial nim zakrecic. Powodzenia
Napisano 10 Maj 201014 l Autor W zasadzie to sam na to wpadłem, znaczy szukałem szukałem i po dwóch godzinach znalazłem i zrobiłem(nie myślałem, że ktoś tak szybko odpowie), ale i tak wielkie dzięki za pomoc :P Dla zainteresowanych dodam, że tak stworzoną bit mapę nie dodajemy jako diffuse map, tylko opacity, tak aby była ona przezroczysta i można było widzieć co jest za śmigłem, przez nasze "rozmyte". Edytowane 10 Maj 201014 l przez CiasteczkowyPotwór
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto