magic Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 Mam pytanie odnosnie uzycia materialu displacement w materiale. Nie mam zbyt mocnego sprzetu jednak postanowilem uzyc tej funkcji w renderze, poniewaz trudno sie czasami obejsc bez tego, zeby stworzyc cos sensownie- realistycznego w dzisiejszych czasach! Wracajac do pytania ,mam problem z uzyciem oraz ukazaniem materialu z wlaczona funkcja displacement.Korzystalem na poczatku z gotowych materialow, nakladalem na obiekt i ku mojemu zdziwieniu brak uwzglednionego displacement w obrazie! Czy problem jest w samym obiekcie?Czy trzeba cos wlaczyc w ustawieniach? Sprawdzalem w oknie gl. displacement jest wlaczony, material renderewoany w sekcji preview uwidacznia displacement. Przegladalem juz siec zeby ominac ten problem i nic nie moge pomocnego znalezc! PS Software 3ds max 2009 32, Maxwell Render 2
zdeno Napisano 15 Maj 2010 Napisano 15 Maj 2010 przełącz wielkość displacementu na jednostki absoulte coś tam coś tam i wpisz wartość w centymetrach. Może ten displacement działa tylko jest za mały aby go zobaczyć. Skoro widać go w preview to zakładam, że wszystkie mapy są lux. Może też jest jakiś magiczny globalny wyłacznik displacementu w maxwellu 2.0 ale tego nie wiem bo nie używam.
magic Napisano 18 Maj 2010 Autor Napisano 18 Maj 2010 Oto ustawienia materiału: Jak widać na załączonym obrazku ustawienia Displacement to: Height w [cm] = 0,3 Offset = 0,0 Precision = 12, adaptive = odznaczony Smoothing = odznaczony Materiał w sekcji preview , wygląda właściwie, funkcja displacement aktywna. Materiał w renderze , brak aktywnej funkcji displacement: Oto wersja robocza, może komuś będzie się chciało "spróbować" problem! http://rapidshare.com/files/388746198/2_filar_a.mxs Nie wiem co jest nie tak, być może ktoś wie co jest źle w temacie. Z góry dziękuję Pozdrawiam
zdeno Napisano 18 Maj 2010 Napisano 18 Maj 2010 Może ten displacement działa tylko jest za mały aby go zobaczyć. wysokość displacementu masz ustawione na 3 milimetry a ten kloc który ma materiał tak na oko ma jakieś 14 metrów szerokości (widać to po rozmiarze siatki pomocniczej gdzie jedno pole zajmuje 25cm) tak też jak wspominałem wcześniej problemem jest rozmiar. Masz złą skalę obiektu. Zmniejsz ten obiekt który ma być kamieniem. Powiększ displacement do 2-3 cm (średnia głębokość spoiny)
castellan9168 Napisano 21 Grudzień 2010 Napisano 21 Grudzień 2010 Witam, Też mam problem z displacement'em. Chcę wytłoczyć teksturę pionowo z ostrą krawędzią, jednak często wygenerowany displacement jest "ząbkowany". Próbowałem wielu ustawień. Zagęszczałem siatkę, zwiększałem "precision". Raz byłem bliżej celu, raz dalej, ale nigdy "w domu". Raz wszystko wyglądało w porządku na jednym obiekcie, ale później mapa znowu się "popsuła" na powielonym, identycznym obiekcie. Czy jest jakaś ogólna reguła, żeby uniknąć takiego niechcianego efektu ? Tutaj przykład mojego problemu: http://img5.imageshack.us/i/169ji.jpg/
zdeno Napisano 22 Grudzień 2010 Napisano 22 Grudzień 2010 - wyłącz filtrowanie i smoothing jeżeli jeszcze tego nie zrobiłeś. - lepiej zagęścić siatkę niż podbijać dokładność displacementu. - wielkość face'ów w jednym meshu raczej nie powinna kolosalnie różnić się wielkością bo displacement wariuje w niektórych przypadkach. - jeżeli szukasz większej precyzji jako mapę displacement użyj 16 bitowego tiffa. to tak na szybko
castellan9168 Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 Dziękuję za odpowiedź. - filtrowanie - tutaj nie wiem o jaką funkcję konkretnie Tobie chodzi - smoothing oczywiście wyłączyłem, - próbuję użyć displacement'u w Archicadzie, więc mam tutaj ograniczone możliwości, jestem w stanie zrobić siatkę, ale ma ona ograniczone możliwości zagęszczenia. Chcę stworzyć element fasady budynku o wymiarach ok. 150 cm x 460 cm. Dzielę siatkę na ok. 15 na 46 kwadratów. Nie używam przy tym zbyt wielkiego "precision". Mapa displacementu jest dosyć prosta, chcę tylko wytłoczyć np. kolumny na odpowiednio wyższy poziom, podobnie szprosy okien. Zapisuję mapę w jpg'u jako grayscale (czyli chyba jest 8-bitowa), bo myślałem że nie potrzebuję dokładniejszej do takiego prostego wytłoczenia. I może to jest mój błąd. Mapę przygotowuję w illustratorze, bez żadnych gradientów, tylko czerń i biel, anie jednego piksela w innej barwie skali szarości. Zastanawiam się też czy może zapisanie mapy displacement'u w wyższej rozdzielczości by nie pomogło. Jakieś kolejne wskazówki ? Z góry dziękuję.
castellan9168 Napisano 23 Grudzień 2010 Napisano 23 Grudzień 2010 Właśnie włączyłem funkcję "Interpolation" i zamieniłem mapę displacement na 16-bitowy TIFF. Maxwell generuję mniej błędów, ale wciąż się pojawiają.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się