Napisano 16 Maj 201014 l Witam! Chcę zrobić szklaną płytę, która oprócz wytłoczenia (bump) jest również kolorowa (jakaś bitmapa). Oczywiście kolory te powinny być w sposób naturalny widoczne na ścianie po oświetleniu z drugiej strony (jak witraż). Mam wszystko. Tekstury pod vray'a, bitmapy do bumpmappingu i do kolorowej maski. Jak to teraz połączyć? Zrobienie szyby o jednolitym kolorze to nie problem. [fog] i po kłopocie. Wtedy wszystko jest w porządku, łącznie z cieniami itp. Jednak po próbie wstawienia bitmapy zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Jeśli podświetlę taka szybę, to od strony światła wygląda ok, ale z drugiej strony wygląda na to, że jest to negatyw kolorowy bitmapy znajdującej się na szkle. Jak to poustawiać i gdzie? Mam trochę dość. Nie mam pojęcia co robię źle i kręcę się w kółko. postaram się przybliżyć o co chodzi: oświetlenie z przodu: http://img18.imageshack.us/img18/5233/test1xd.jpg oświetlenie z tyłu: http://img64.imageshack.us/img64/1678/test2jc.jpg i teraz pytanie co robię nie tak? Dodam, że używam w tym przypadku vrayblendmtl. Wygląda na to, że tekstura ładnie oplata cały box. Nie wiem gdzie przyporządkować ją do konkretnych plainów i czy się wogóle da. Bawię się vray'em dość krótko. Może wogóle źle się do tego zabieram.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto