Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Chcę zrobić szklaną płytę, która oprócz wytłoczenia (bump) jest również kolorowa (jakaś bitmapa). Oczywiście kolory te powinny być w sposób naturalny widoczne na ścianie po oświetleniu z drugiej strony (jak witraż). Mam wszystko. Tekstury pod vray'a, bitmapy do bumpmappingu i do kolorowej maski. Jak to teraz połączyć?

Zrobienie szyby o jednolitym kolorze to nie problem. [fog] i po kłopocie. Wtedy wszystko jest w porządku, łącznie z cieniami itp. Jednak po próbie wstawienia bitmapy zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Jeśli podświetlę taka szybę, to od strony światła wygląda ok, ale z drugiej strony wygląda na to, że jest to negatyw kolorowy bitmapy znajdującej się na szkle.

Jak to poustawiać i gdzie? Mam trochę dość. Nie mam pojęcia co robię źle i kręcę się w kółko.

 

postaram się przybliżyć o co chodzi:

oświetlenie z przodu:

http://img18.imageshack.us/img18/5233/test1xd.jpg

 

oświetlenie z tyłu:

http://img64.imageshack.us/img64/1678/test2jc.jpg

 

i teraz pytanie co robię nie tak?

Dodam, że używam w tym przypadku vrayblendmtl.

Wygląda na to, że tekstura ładnie oplata cały box. Nie wiem gdzie przyporządkować ją do konkretnych plainów i czy się wogóle da.

Bawię się vray'em dość krótko. Może wogóle źle się do tego zabieram.

  • Wyświetleń 859
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności