Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Z góry przepraszam za takie lakoniczne pytanie, jednak nie mogłem znaleźć na nie odpowiedzi: Gdzie mogę ustalić jakie tło ma mieć obiekt który renderuje? Potrzebne mi jest to do programowania w Allegro, tło bitmapy musi mieć kolor 255,0,255(różowy), a ma czarny, jak widać na screenie:

36911688.png

EDIT: mniej-więcej rozwiązałem problem w taki sposób: pod ludzikiem zrobiłem plane, i nałożyłem na niego teksturę która jest kwadratem o kolorze 255,0,255, w ten sposób zrobiłem tło jest tylko jedno ale: jak wypełnię to tło np. kolorem niebieskim, to bo brzegach ludzika zostają brzydkie piksele, fioletowe, ale nie o wartości 255,0,255, ciut jaśniejsze albo ciemniejsze. Czy to wina cieniowania? Najlepiej oczywiście byłoby ustawić kolor tła na różowy, zamiast tak obchodzić problem na około, ale wszelkie sugestie mile widziane, również co do tego jak usunąć to cieniowanie żeby nie było brzydkiej różowej otoczki wokół ludzika.

EDIT 2: Wyłączyłem antialiasing, i już nie ma problemu z otoczką, ale efekt jest badziewny. Przydało by się jednak znaleźć tą opcję ustalania koloru tła.

EDIT 3: W zakładce raytrace ustawiłem w color use do max depth na 255,0,255, to teraz wogóle nie ma tła! Żadnego koloru! :/

 

EDIT4: Dzięki za pomoc! :S sam sobie poradziłem:

 

herod.png

Edytowane przez kezcinwołs

  • Wyświetleń 609
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności