Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam nadzieje że to dobre miejsce dla mojego wątku. Jeszcze nie zrobiłem żadnej animacji, ledwo wymyśliłem scenariusz, zrobiłem storyboard.

Potrzebuje fachowych porad jak najszybciej, bez potu wykonać animacje odbijających się piłek. Jestem dosyć zielony w animacji ale mam nadzieję że odbijające piłeczki mnie nie przerosną.

Generalnie chcę zrobić animację odbijających się piłek. Czasami będzie to zwykły wynik grawitacji i odbijania się od podłoża a czasami chcę kontrolować ich ruch.

Podstawowe fazy mojej animacji.

1. Swobodne spadanie piłek i odbijanie się od podłoża aż do wygaśnięcia ruchu.

Tutaj myślę o dwóch opcjach:

a) maxowy reactor (już robiłem pierwsze próby, wygląda to obiecująco

b) może jakiś plugin, widziałem że Realflow ma opcje do symulacji hardbody, może warto się tym zająć.

2. Drugi etap będzie już bardziej animowany przez mnie. Chcę aby piłki odbijały się w około ekranu. Jednocześnie nie wiem czy jest sens animować to ręcznie może da się tylko ustawić reaktor odpowiednio aby piłki nie traciły energii zbyt szybko i ewentualnie poprawić tą animacje ręcznie.

3. W pewnych scenach chcę aby piłki były animowane całkowicie przez mnie. Widziałem na jakimś tutorialu że koleś podczepił piłkę pod obiekt dummy i animował ten krzyżyk jeśli chodzi o pozycje piłki. Jeśli chodzi o deformacje to już zaznaczał samą siatkę.

czy się opłaca i czy ma sens dla każdej piłki mieć parenta dummy, może od początku animowania tak skonfigurować animacje.

4. Na koniec animacji chciałbym aby piłki zaczęły wznosić się do góry jakby grawitacja się odwróciła i była ujemna. Czy da się manipulować siłą grawitacji w reaktor tak żeby zmieniać jej siłę czy kierunek podczas animacji. Mam wrażenie że można by było dzięki temu zrobić fajne efekty.

a tu prosty storyboard, animacja jest tworzona pod ekran 360 stopni czyli piłki będą się poruszały do okołą widza.

proposaliccistoryboard5.jpg

• Odpowiedzi 0
  • Created