Skocz do zawartości

Vray Interior - Problem z doświetleniem


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ponownie,

już prawie klękam przed Vray'em, kilka tygodni na tej testowej scence, sprawdzam różne światła.

Sama scena śni mi się już po nocach.

Nie potrafię już obiektywnie na nią patrzeć, cały czas wydaje mi się fatalnie oświetlona.

Jak można poprawić, czym powinienem się zainteresować, by scena wyglądała na poprawnie oświetloną.

Kamera - Physical

 

Render:

lightpx.jpg

Screeny z ustawieniami itp.

screen1lqc.jpg

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Specem nie jestem, ale kilka glupich pomyslow:

 

1. Jedziesz na Linear Workflow? Moze wyrenderowany obrazek wyswietla Ci sie w Linear.

2. Powstawiaj Vray Lighty w okna i zaznacz "Sky Portal". O ile dobrze kojarze dziala to tak samo jak w Mentalu czyli same swiatla nie swieca, a raczej wymuszaja by kazdy promien trafil w okno. To powinno rozswietlic scene.

3. W kolor mapping ustaw Gamma 2.2 i zaznacza Adapt Only. Co prawda nie zrobi to roznicy w oswietleniu, ale pomoze z jakoscia cieci w zakamarkach.

Napisano

Sargoth sam napisałeś: "3. W kolor mapping ustaw Gamma 2.2 i zaznacza Adapt Only. Co prawda nie zrobi to roznicy w oswietleniu, ale pomoze z jakoscia cieci w zakamarkach." jest to takie bym popwiedział nawiązanie do LWF...

 

Faktycznie nie zauważyłem że kolega nie doświetlił sceny vray lightami w oknach, to najwięcej roboty tu zrobi. Ale nie musi to być nawet sky portal, jako zwykłe światło niewidoczne dla kamery i odbić daje dużą swobodę

 

O tym czy linear jest dobry czy nie nie ma sensu się kłócić, tak jak i o LWF już wielu się wypowiedziało... Ale jest to propozycja rozwiązania kolegi problemu...

Co kto lubi ;)

Napisano

scena jest oświetlona realistycznie ale niezbyt ładnie ( pomijając brak kolorów w światłach jakie powinien nadawać nieboskłon).

 

LWF jest dobrym rozwiązaniem i nie daj się wpędzić w jakieś exponentiale. Musisz po prostu zrobić to co robią fotograficy przy robieniu ujęć wnętrz. Dodaj wewnętrzne miękkie światła aby doświetlić wnętrze unikając w ten sposób zbyt wielkiej różnicy w ekspozycji pomiędzy oknami a wnętrzem.

 

Jeżeli starasz się zrobić wizualkę ładną i realistyczną to tak to powinno wyglądać.

Jeżeli chcesz zrobić typowego marketingowego cukiereczka z przejaskrawionymi kolorami i bielą jak zęby haselhoffa to walcz z innym colormappingiem i materiałach na overide.

Napisano

Dziękuje wszystkim bardzo, zastosowałem się do wszystkiego co przeczytałem, no prawie, CM pozostał Linear.

W lewym oknie simple portal w prawym skylight portal, scenę doświetliłem emiterem.

Co do materiałów o których ktoś wspomniał, na nie przyjdzie czas, teraz ważne dla mnie było by ustawić w miarę dobre oświetlenie.

Nie wiem czy teraz nie prześwietliłem pomieszczenia ?

Na pewno trochę przepaliłem, widać to szczególnie na oknach.

W ustawieniach GI przy light cache włączyłem dodatkowo pre-filter -40, oraz ustawiłem Nearest na 20.

No i dla kamery podniosłem Shutter speed.

No i pytanie, czy już się zająć modelami i materiałami, czy jeszcze powinienem popracować nad światełkiem, a jeżeli tak, to na co teraz powinienem zwrócić głównie uwagę, kolorem światła, czy może czymś innym.

 

@Luqas87: Dzięki za linka, przydał się bardzo.

 

viz2p.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności