Skocz do zawartości

Materiał wygląda inaczej na obiekcie i na próbce, jak efekt - lakier na wysoki połysk


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Stawiam pierwsze kroki w maxie i mam pytanie odnośnie renderu, a raczej samego materiału.

Zrobiłem sobie materiał, zmieniłem jego właściwości jak widać na próbce, ale niestety nie wygląda on tak samo na obiekcie.

W czym tkwi problem?

 

 

materialb.jpg

 

Moje drugie pytanie dotyczy samej próbki, nieudolnie próbuje uzyskać materiał: płyta MDF lakierowana na wysoki połysk, poniżej przykład (akurat w kolorze beżowym).

Mam prośbę o info jak uzyskać taki efekt materiału w maxie:

 

dsc8400a.jpg

 

 

Pozdrawiam wszystkich.

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

pokaz render a nie screen z viewportu, w viewporcie material nigdy nie bedzie wygladal tak jak na probce.

Po drugie, i najwazniejsze, material ktorego glowna cecha jest odbijanolnosc, bedzie wygladal dobrze tylko i wylacznie jesli bedzie mial cos ciekawego do odbicia.

Napisano (edytowane)

Witam

 

Zapomniałem dopisać że materiał na renderze wyglądał tak samo. Zresztą tak samo wyglądały inne materiały, zmieniły się tylko cienie i światło.

 

proba01.png

 

Czy można przyjąć że generalnie materiał, ale mówie sam materiał będzie bardzo wyglądał podobnie przed i po renderze?

 

Co do odbicia, mebel będzie sam na scenie, ale widziałem auta które też są same na scenie a jednak widać że lakier to lakier.

 

Nie wiem czy odbijalność można nazwać jego główną cechą, to jednak nie lustro. Ale fakt że odbicia w nim widać, no tak jak na zdjęciu. Więc jak to uzyskać, wstawiać jakąś mapkę którą później robić na błysk z ewentualną zmianą odcienia koloru, czy coś innego?

Edytowane przez DarekZ
Napisano

no jak dla mnie to material jest w porządku. To co tobie brakuje to otoczenie albo jakis HDR. Bo w tej scenie tam masz caly interior zrobiony i ma sie co w tym odbijać a ty masz szafkę stojaca pośród niczego.

Napisano
ale widziałem auta które też są same na scenie a jednak widać że lakier to lakier.

 

ide o zaklad ze byly wstawione w studio lub w enviroment byla HDR, tak jak guru pisze.

 

Co do tego materialu na szafkach, ja bym zrobil to bardzo prostacko.

Diffuse: kolor jaki trza

Reflect: bardzo blisko bialego albo zupelnie bialy - zaznaczony fresnel reflection

Gloss: jakies 0,95

 

to co teraz masz w probce materialu bardzo przypomina piaskowany metal, tak dla mnie przynajmiej.

 

pozdrawiam

Napisano (edytowane)

Guru:

Ta scena to "żywe" mieszkanie, nie 3dmax:) Jeśli chodzi o scenę to raczej odpada, z kilku powodów. Zajmuje się wykonywaniem pojedynczych mebli - prawdziwych nie wirtualnych :) Robie te wizki dla własnych potrzeb. Żeby mieć kilka wersji mebla do wyboru (dla własnej wiedzy i wyboru oraz dla klienta). Dlatego nie chcę i nie umiem robić całych scen bo nie są mi potrzebne. Chciałbym po prostu zobaczyć jak najdokładniej własny projekt przed wykonaniem i ewentualnie jego opcje. Może powinienem wspomnieć o tym na początku...

A że najczęściej korzystam z forniru naturalnego i lakieru na połysk dlatego tak bardzo mi na tym zależy.

 

Mirach:

Masz rację, mi też wydawał się piaskowany. Nadal jednak nie wiem dlaczego jest tak dziwnie załamany w narożach na renderze. Spróbuje twoich ustawień.

Mógłbyś bardziej sprecyzować co znaczy "w enviroment była HDR" ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez DarekZ
Napisano
Guru:

Ta scena to "żywe" mieszkanie, nie 3dmax:) Jeśli chodzi o scenę to raczej odpada, z kilku powodów. Zajmuje się wykonywaniem pojedynczych mebli - prawdziwych nie wirtualnych :) Robie te wizki dla własnych potrzeb. Żeby mieć kilka wersji mebla do wyboru (dla własnej wiedzy i wyboru oraz dla klienta). Dlatego nie chcę i nie umiem robić całych scen bo nie są mi potrzebne. Chciałbym po prostu zobaczyć jak najdokładniej własny projekt przed wykonaniem i ewentualnie jego opcje. Może powinienem wspomnieć o tym na początku...

A że najczęściej korzystam z forniru naturalnego i lakieru na połysk dlatego tak bardzo mi na tym zależy.

 

Pozdrawiam

No widzisz jak to juz w tym swiecie nie wiadomo co prawdziwe a co nie:D.

Niektore materialy w maxie sa uzaleznione o odbic załamań i wielu wielu innych rzeczy tak wiec dobrze miec cala scene by uzystakac dobry efekt koncowy.

Postawienie box'a z najwymyślniejszym shaderem pośród niczego nic nie zmieni bo nie ma sie co w nim odbijac.

 

Skorzystanie z HDRI jak koledzy wyzej pokazuja pomoze w sprawie.

 

PS: Jaki to postep dla dzisiejszych stolarzy:D. Nie bylem swiadomy

Pozdrawiam

Napisano
Nadal jednak nie wiem dlaczego jest tak dziwnie załamany w narożach na renderze. Spróbuje twoich ustawień.

 

to wyglada jak blad modelu.

 

Dlatego nie chcę i nie umiem robić całych scen bo nie są mi potrzebne. Chciałbym po prostu zobaczyć jak najdokładniej własny projekt przed wykonaniem i ewentualnie jego opcje.

 

wiesz, cala zabawa polega na tym, ze twoje prawdziwe meble nigdy w prozni nie wisza. Najprosciej jest to wlasnie zasymulowac mapa HDR w enviroment, zadziala ona jako swiatlo i mapa odbic zarazem, wiec da sztuczne poczucie ze obiekt jest w jakims otoczeniu.

W vrayu najprosciej wrzucasz mape VrayHDR w enviroment i w mapie ustawiasz jak jasna ma byc. To taki banalny setup w 30 sekund, potem oczywiscie mozna sie bawic wiecej.

http://www.openfootage.net/?cat=15 tu masz przyklad takich map, w tym wypadku same exteriory, ale jak pogrzebiesz po sieci to powienienes znalesc jakies wnetrza.

 

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności