Napisano 22 Czerwiec 201014 l Witam Stawiam pierwsze kroki w maxie i mam pytanie odnośnie renderu, a raczej samego materiału. Zrobiłem sobie materiał, zmieniłem jego właściwości jak widać na próbce, ale niestety nie wygląda on tak samo na obiekcie. W czym tkwi problem? Moje drugie pytanie dotyczy samej próbki, nieudolnie próbuje uzyskać materiał: płyta MDF lakierowana na wysoki połysk, poniżej przykład (akurat w kolorze beżowym). Mam prośbę o info jak uzyskać taki efekt materiału w maxie: Pozdrawiam wszystkich.
Napisano 22 Czerwiec 201014 l pokaz render a nie screen z viewportu, w viewporcie material nigdy nie bedzie wygladal tak jak na probce. Po drugie, i najwazniejsze, material ktorego glowna cecha jest odbijanolnosc, bedzie wygladal dobrze tylko i wylacznie jesli bedzie mial cos ciekawego do odbicia.
Napisano 22 Czerwiec 201014 l Autor Witam Zapomniałem dopisać że materiał na renderze wyglądał tak samo. Zresztą tak samo wyglądały inne materiały, zmieniły się tylko cienie i światło. Czy można przyjąć że generalnie materiał, ale mówie sam materiał będzie bardzo wyglądał podobnie przed i po renderze? Co do odbicia, mebel będzie sam na scenie, ale widziałem auta które też są same na scenie a jednak widać że lakier to lakier. Nie wiem czy odbijalność można nazwać jego główną cechą, to jednak nie lustro. Ale fakt że odbicia w nim widać, no tak jak na zdjęciu. Więc jak to uzyskać, wstawiać jakąś mapkę którą później robić na błysk z ewentualną zmianą odcienia koloru, czy coś innego? Edytowane 22 Czerwiec 201014 l przez DarekZ
Napisano 23 Czerwiec 201014 l no jak dla mnie to material jest w porządku. To co tobie brakuje to otoczenie albo jakis HDR. Bo w tej scenie tam masz caly interior zrobiony i ma sie co w tym odbijać a ty masz szafkę stojaca pośród niczego.
Napisano 23 Czerwiec 201014 l ale widziałem auta które też są same na scenie a jednak widać że lakier to lakier. ide o zaklad ze byly wstawione w studio lub w enviroment byla HDR, tak jak guru pisze. Co do tego materialu na szafkach, ja bym zrobil to bardzo prostacko. Diffuse: kolor jaki trza Reflect: bardzo blisko bialego albo zupelnie bialy - zaznaczony fresnel reflection Gloss: jakies 0,95 to co teraz masz w probce materialu bardzo przypomina piaskowany metal, tak dla mnie przynajmiej. pozdrawiam
Napisano 24 Czerwiec 201014 l Autor Guru: Ta scena to "żywe" mieszkanie, nie 3dmax:) Jeśli chodzi o scenę to raczej odpada, z kilku powodów. Zajmuje się wykonywaniem pojedynczych mebli - prawdziwych nie wirtualnych :) Robie te wizki dla własnych potrzeb. Żeby mieć kilka wersji mebla do wyboru (dla własnej wiedzy i wyboru oraz dla klienta). Dlatego nie chcę i nie umiem robić całych scen bo nie są mi potrzebne. Chciałbym po prostu zobaczyć jak najdokładniej własny projekt przed wykonaniem i ewentualnie jego opcje. Może powinienem wspomnieć o tym na początku... A że najczęściej korzystam z forniru naturalnego i lakieru na połysk dlatego tak bardzo mi na tym zależy. Mirach: Masz rację, mi też wydawał się piaskowany. Nadal jednak nie wiem dlaczego jest tak dziwnie załamany w narożach na renderze. Spróbuje twoich ustawień. Mógłbyś bardziej sprecyzować co znaczy "w enviroment była HDR" ? Pozdrawiam Edytowane 24 Czerwiec 201014 l przez DarekZ
Napisano 24 Czerwiec 201014 l Guru: Ta scena to "żywe" mieszkanie, nie 3dmax:) Jeśli chodzi o scenę to raczej odpada, z kilku powodów. Zajmuje się wykonywaniem pojedynczych mebli - prawdziwych nie wirtualnych :) Robie te wizki dla własnych potrzeb. Żeby mieć kilka wersji mebla do wyboru (dla własnej wiedzy i wyboru oraz dla klienta). Dlatego nie chcę i nie umiem robić całych scen bo nie są mi potrzebne. Chciałbym po prostu zobaczyć jak najdokładniej własny projekt przed wykonaniem i ewentualnie jego opcje. Może powinienem wspomnieć o tym na początku... A że najczęściej korzystam z forniru naturalnego i lakieru na połysk dlatego tak bardzo mi na tym zależy. Pozdrawiam No widzisz jak to juz w tym swiecie nie wiadomo co prawdziwe a co nie:D. Niektore materialy w maxie sa uzaleznione o odbic załamań i wielu wielu innych rzeczy tak wiec dobrze miec cala scene by uzystakac dobry efekt koncowy. Postawienie box'a z najwymyślniejszym shaderem pośród niczego nic nie zmieni bo nie ma sie co w nim odbijac. Skorzystanie z HDRI jak koledzy wyzej pokazuja pomoze w sprawie. PS: Jaki to postep dla dzisiejszych stolarzy:D. Nie bylem swiadomy Pozdrawiam
Napisano 24 Czerwiec 201014 l Nadal jednak nie wiem dlaczego jest tak dziwnie załamany w narożach na renderze. Spróbuje twoich ustawień. to wyglada jak blad modelu. Dlatego nie chcę i nie umiem robić całych scen bo nie są mi potrzebne. Chciałbym po prostu zobaczyć jak najdokładniej własny projekt przed wykonaniem i ewentualnie jego opcje. wiesz, cala zabawa polega na tym, ze twoje prawdziwe meble nigdy w prozni nie wisza. Najprosciej jest to wlasnie zasymulowac mapa HDR w enviroment, zadziala ona jako swiatlo i mapa odbic zarazem, wiec da sztuczne poczucie ze obiekt jest w jakims otoczeniu. W vrayu najprosciej wrzucasz mape VrayHDR w enviroment i w mapie ustawiasz jak jasna ma byc. To taki banalny setup w 30 sekund, potem oczywiscie mozna sie bawic wiecej. http://www.openfootage.net/?cat=15 tu masz przyklad takich map, w tym wypadku same exteriory, ale jak pogrzebiesz po sieci to powienienes znalesc jakies wnetrza. pozdrawiam
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto