Skocz do zawartości

Jarzeniówka, rozproszony laser, oświetlenie krawędzi


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witajcie...

 

Robię dla znajomka malutką wizkę stojaka na jakiś produkt w 3d max 2009 + Vray.

Mam kilka pytań co do stworzenia materiałów:

 

1. Jak zrobić fajne światło jak z jarzeniówki? Chodzi mi o to że na bokach stojaka są długie rurki, które na renderze będą wyglądac jak dająca niebieską poświatę jarzeniówka? Dodam, że światło nie musi być mocno walące po oczach.Chciałbym żeby było widać że to daje poświatę. (albo inaczej: przezroczysty cylinder ze szkła, w środku źródło światła i przez szkło przechodząca poświata)

 

2. Drugie pytanie wiąże się z pierwszym. Jak mógłbym uzyskać efekt podświetlonej krawędzi ścianki z pleksi lub szkła. Tak jakby przystawić diody do boku ścianki a światło się rozchodzi i zanika w szkle. Są takie zestawiki, że się przykłada do krawędzi i wtedy np obręcz koła jest podświetlona.

 

3. Mam również problem z uzyskaniem tak jakby rozproszonego promienia lasera...Chodzi mi o taki patent, że jakaś dioda rzuca na ściankę lub podłogę jakiś napis, i żeby uzyskać efekt że to promienie lasera..

Wiem że pewnie szybciej by było w AfterEffects, ale chciałbym się tego nauczyć na przyszłośc i po to żeby wykonać kilka rzutów.

 

Mam nadzieję, że w miarę to jakoś wyjaśniłem. Będę wdzięczny za pomoc.

Probowałem z vraylightmtl, blend, falloff, ale nie jestem jeszcze takim specem jak wy :)

 

Dzięki z góry.

  • Odpowiedzi 1
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności