Napisano 27 Czerwiec 201014 l Wtajcie, postanowilem zrobic sobie jakąs zapadajacą sie ulice (ale nie jak w 20120 :P ) i jedyne co mi przyszlo do glowy to oteksturowac to poprzez uv based on camera poniewaz normalna projekcja raczej nie spisze sie w tym momecie (tekstura nie bedzie przylegac do modeli) i niestety napotkalem na problem... Problem polega na tym ze nie wazne jak ustawie kamere to w uv editorze zawsze cos jest nie tak, lekko pod innym kątem, po nalozeniu tekstury calosc jest troche przyblizona, a nie tak jak na zdjeciu lub są inne babole ;/ wiem ze mozna obrocic kamere albo punkty UV w UV edytorze, ale jak je obracam to wszystko sie kaszani, a jak obracam kamere i ustawiam inaczej to dalej jest cos nie tak :/ moze ktos mi wytlumaczy dlaczego tak sie dzieje i jak poprawnie działac na UV based on camera? ponizej zdjecia z problemami: w wjuporcie jest ok http://img20.imageshack.us/f/41012171.jpg/ a w UV editorze juz jest tak (o ile to ma jakies znaczenie to to jest tylko plane a nie cube, ale chyba jednak ma chociaz nie jestem pewien): http://img687.imageshack.us/f/22798563.jpg/ a tu przykald na innym zdjęciu : http://img80.imageshack.us/f/12236244.jpg/ a tu w UV editorze: http://img138.imageshack.us/f/24462110.jpg/ a teraz pytanie do drugiego przypadku : czy mam najpierw ustawic kamere tak zeby pasowalo do perspektywy, pozniej zrobic snapshota z UV editora i dopasowac do tego jakos to zdecie czy jest na to jakis inny sposob zeby wszystko pasowalo do siebie i bylo jak na zdjeciu bo najczesciej wszystko mi sie rozjezdza a ręczne ustawianie nie przynosi oczekiwnaych rezultatow i wszystko sie kaszani... moze jest na to inny sposob a ja o nim nie wiem? ps. to tylko przykaldowe zdjecia zeby zobrazowac problem. mam nadzieje ze rozumiecie o co mi chodzi i za bardzo tego nie skompikowalem :)
Napisano 29 Czerwiec 201014 l Autor Czy moglbym prosic o przeniesienie tego posta do dzialu dotyczącego teksturowania? Dziekuje :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto