cramarty Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 Witam, korzystam z 3ds max 2010 i mentalraya, ucze sie dopiero i mam problem z texturami. Na renderach moje tekstury wychodza zupelnie blade i kolorystyka nie przypominaja wogule ani tych wybranych z palety kolorow, ani tym bardziej jesli korzystam z bitmap. Zrobilem dlatego pare testow przy uzyciu zwyklego plane'a z nalozona tekstora i wyglada na to ze problem pojawia sie dopiero kiedy uzywam daylight systemu (nie zmieniam zadnych ustawien standardowych, ale ogladalem pare tutoriali i na nich rowniez pozostawiano standardy i wszystko wygladalo wporzadku). W viewporcie tekstury tez wygladaja dobrze, dopiero na renderze tekstury z bitmap robia sie strasznie blade i lekko rozjasnione a zwyczajne 'kolory z palety' robia sie ciemniejsze niż te na probkach. Do testow uzywalem zwyklych tekstur 'standard' (z bitmapa przy diffuse lub tez zwyklych kolorow) ale przy uzyciu tekstur z mental raya problem jest taki sam.
cramarty Napisano 22 Lipiec 2010 Autor Napisano 22 Lipiec 2010 hm... tak jak 'kolega' pisal wszystkie ustawienia standardowe =d jako ze moja wiedza opiera sie na tutorialach i 'probach i bledach' to zawiera 'pewne' braki. Takze nie bardzo slyszalem wczesniej o gammie ani czym to sie je (drobne wytlumaczenie problemu/link bylby mile widziany) =)
ApaczoS Napisano 22 Lipiec 2010 Napisano 22 Lipiec 2010 (edytowane) Customize>preference i patrz screen:) A na daylight zmień sunlight i skylight na mr Sun i Sky. Edytowane 22 Lipiec 2010 przez ApaczoS 1
cramarty Napisano 22 Lipiec 2010 Autor Napisano 22 Lipiec 2010 super, no i dziala =) wprawdzie jest dalej lekka roznica ale zdecydowanie lepiej. Dzieki za tak szybka odpowiedz i rozwiazanie problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się