Skocz do zawartości

line - ksztalt -> przerobka na boxa


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

nie zabardzo wiedzialem pod jakim haslem to szukac dlatego zalozylem nowy temat

Mam stworzony ksztalt (logo) za pomoca lini na bank calosc jest zamknieta i wszystkie punkty sa polaczone io teraz chcialem zrobic go troche wupuklego i kombinowalem jakby to zrobic najlepszy pomysl jak wpadl mi do glowy to teraz strorzyc boxa troszke wiekszego od tego ksztaltu zaznaczyc (wlasnie nie wiem jakby to znaznaczyc) wszystko wkolo poza tym ksztaltem i jakos wyciac tak aby box mial ksztalt tego loga... a na boksie juz se dam tam 200 na 200 segmentow i potem bede chytal go po punktach i se uwypuklal... tylko wlasnie wiem jak to wyciac jesli nie rozumiecie zabardzo to wrzuce rysunki a nawet jak da sie to jakos inaczej zrobic to plz napiszcie mi jak a za opisanie mojego sposobu o ile to jest mozliwe do wykonania tez bylbym bardzo wdzieczny

thx & pozdroffka!

  • Odpowiedzi 16
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

ja bym był za \"convert to editable poly\" tylko nie pamiętam czy na spline czy na shape to trzeba zrobic (sory czyt. podpis:) i potem extruda czy bevela i masz to co chciałeś o ile dobrze się domyślam.

peace

Napisano

no wlasnie chodzi mi o cos takiego jak zrobil Aleksander... oka zaraz zerkne na tego tutka i bede sie bawil

thx!

jakby cos nie poszlo to jeszcze napisze :)

Napisano

juz sie nauczylem flasha i photoshopa tylko z netu i to nawet dobrze mam opanowane.... z 3dmaxa zrobilem juz z jakies 20 tutkow i pomyslalem ze sprobuje wkoncu zrobic cos co mi sie przyda ale jak ja nie rozumiem wcale co wy domnie piszecie tzn dlamnie ze nie jestem jeszcze na tyle dobry aby to samemu wykonac... ale jak te punkty pozamieniam na te kwadratowe i je polacze to mi powinno zadzialac bo wiem ze bylo cos takiego w jakims tutku

Napisano

A nie prościej nadac modyfikator extrude, albo bevel i w razie potrzeby meshsmooth? A jak chcesz miec ten ksztalt \"pusty w srodku\" to ten splajn zaznacz jako \"renderable\" i wg. mnie bedzie git

 

Napisano

Proponowalbym extrude, convert to (np) editable poly i potem dzialac wg. uznania...Co do odejmowania od boxa, to pamietam, ze mozna bylo wycinac ksztalty splajnami w editablemeshach... byl nawet jakis tutek na ten temat na 3dcafe - ale to bylo dawno...

Napisano

Sorki za refleks...

Slowko komentarza: wydaje mi sie, ze surface jest tutaj strzelaniem z armaty do muchy. Editable poly, na krawedziach bevel i tyle. Duzo szybciej, duzo prosciej. Surface tools lepiej sie sprawdza przy bardziej zlozonych ksztaltach typu organiczne lub np. kdlub statku etc.

 

Oczywiscie moge sie mylic, a Max ma to do siebie ze jest sporo sposobow na osiagniecie efektow. Dla kazdego cos milego ;-)

Napisano

Witam!

Zrobiłem logo własnym sposobem (taka moja wizja), zbliżonym troszke do techniki Aleksandra.

Ze Splineów zrobiłem rzut z góry (wszystkie vertexy typu Corner) ale nie używałem Cross Inserta tylko połączyłem je ze sobą w spodób zbliżony do tego na rysunku, nadając wypukłość przesuwając niektóre punkty:

(ostateczna siatka po konwersji na EditablePoly, niewielkiej modyfikacji, dodaniu Chamferów i Beveli)

http://lht.w.interia.pl/logo/wr.jpg

końcowy efekt po dodaniu MeshSmooth:

http://lht.w.interia.pl/logo/br.jpg

zajeło mi to około 2 godź. łącznie z renderingiem.

Pozdrawiam

Napisano

Pchelek - mysle, ze albo masz niepozlaczane vertexy, albo poodwracane normalne obiektow - sproboj dodac modyfikator normal i poeksperymentuj

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności