Napisano 17 Maj 200420 l Witam! nie zabardzo wiedzialem pod jakim haslem to szukac dlatego zalozylem nowy temat Mam stworzony ksztalt (logo) za pomoca lini na bank calosc jest zamknieta i wszystkie punkty sa polaczone io teraz chcialem zrobic go troche wupuklego i kombinowalem jakby to zrobic najlepszy pomysl jak wpadl mi do glowy to teraz strorzyc boxa troszke wiekszego od tego ksztaltu zaznaczyc (wlasnie nie wiem jakby to znaznaczyc) wszystko wkolo poza tym ksztaltem i jakos wyciac tak aby box mial ksztalt tego loga... a na boksie juz se dam tam 200 na 200 segmentow i potem bede chytal go po punktach i se uwypuklal... tylko wlasnie wiem jak to wyciac jesli nie rozumiecie zabardzo to wrzuce rysunki a nawet jak da sie to jakos inaczej zrobic to plz napiszcie mi jak a za opisanie mojego sposobu o ile to jest mozliwe do wykonania tez bylbym bardzo wdzieczny thx & pozdroffka!
Napisano 17 Maj 200420 l Autor no to macie: http://www.zsoms.r-rz.pl/pk/3dmax/3d.JPG no i opis do rysunku tak jak w pierwszym poscie poprostu jak zrobic ksztalt w takim stulu tylko zeby byl poheksowany (jak ten box zanim) tak zebym mial w srodku punkty mogl je chytac i przesuwac :)
Napisano 17 Maj 200420 l ja bym był za \"convert to editable poly\" tylko nie pamiętam czy na spline czy na shape to trzeba zrobic (sory czyt. podpis:) i potem extruda czy bevela i masz to co chciałeś o ile dobrze się domyślam. peace
Napisano 17 Maj 200420 l Autor no wlasnie chodzi mi o cos takiego jak zrobil Aleksander... oka zaraz zerkne na tego tutka i bede sie bawil thx! jakby cos nie poszlo to jeszcze napisze :)
Napisano 17 Maj 200420 l Autor niezabardzo rozumiem co tu piszecie :) ale chyba sobie poradze jakos tylko powiedzcie mi jeszcze jak przerobic te wierzcholki oznaczone krzyzykami na te oznaczone kwadracikami (tak jak na obrazku): http://www.zsoms.r-rz.pl/pk/3dmax/wrz.jpg
Napisano 18 Maj 200420 l Autor juz sie nauczylem flasha i photoshopa tylko z netu i to nawet dobrze mam opanowane.... z 3dmaxa zrobilem juz z jakies 20 tutkow i pomyslalem ze sprobuje wkoncu zrobic cos co mi sie przyda ale jak ja nie rozumiem wcale co wy domnie piszecie tzn dlamnie ze nie jestem jeszcze na tyle dobry aby to samemu wykonac... ale jak te punkty pozamieniam na te kwadratowe i je polacze to mi powinno zadzialac bo wiem ze bylo cos takiego w jakims tutku
Napisano 18 Maj 200420 l A nie prościej nadac modyfikator extrude, albo bevel i w razie potrzeby meshsmooth? A jak chcesz miec ten ksztalt \"pusty w srodku\" to ten splajn zaznacz jako \"renderable\" i wg. mnie bedzie git
Napisano 19 Maj 200420 l Autor jak daje extrude czy bevel to wszystko znika z ekranu a jak zrobilem to tak: http://www.zsoms.r-rz.pl/pk/3dmax/1.JPG to dzieje mi sie cos takiego: http://www.zsoms.r-rz.pl/pk/3dmax/2.JPG to znaczy ze w ktorym punkcie mam blad ?? :)
Napisano 20 Maj 200420 l Proponowalbym extrude, convert to (np) editable poly i potem dzialac wg. uznania...Co do odejmowania od boxa, to pamietam, ze mozna bylo wycinac ksztalty splajnami w editablemeshach... byl nawet jakis tutek na ten temat na 3dcafe - ale to bylo dawno...
Napisano 20 Maj 200420 l Sorki za refleks... Slowko komentarza: wydaje mi sie, ze surface jest tutaj strzelaniem z armaty do muchy. Editable poly, na krawedziach bevel i tyle. Duzo szybciej, duzo prosciej. Surface tools lepiej sie sprawdza przy bardziej zlozonych ksztaltach typu organiczne lub np. kdlub statku etc. Oczywiscie moge sie mylic, a Max ma to do siebie ze jest sporo sposobow na osiagniecie efektow. Dla kazdego cos milego ;-)
Napisano 20 Maj 200420 l Witam! Zrobiłem logo własnym sposobem (taka moja wizja), zbliżonym troszke do techniki Aleksandra. Ze Splineów zrobiłem rzut z góry (wszystkie vertexy typu Corner) ale nie używałem Cross Inserta tylko połączyłem je ze sobą w spodób zbliżony do tego na rysunku, nadając wypukłość przesuwając niektóre punkty: (ostateczna siatka po konwersji na EditablePoly, niewielkiej modyfikacji, dodaniu Chamferów i Beveli) http://lht.w.interia.pl/logo/wr.jpg końcowy efekt po dodaniu MeshSmooth: http://lht.w.interia.pl/logo/br.jpg zajeło mi to około 2 godź. łącznie z renderingiem. Pozdrawiam
Napisano 20 Maj 200420 l Pchelek - mysle, ze albo masz niepozlaczane vertexy, albo poodwracane normalne obiektow - sproboj dodac modyfikator normal i poeksperymentuj
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto