Skocz do zawartości

multiple attachment constraints at once ?


Kris_R

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie kieruję głównie do programistów. Da się w jakiś sposób zautomatyzować proces przypinania attachment constraints dla wielu helperów na raz?

 

Podam przykład dla jaśniejszego oglądu sytuacji.Wyobraźmy sobie jakiś obiekt bazowy.. kulka, plane, box, cokolwiek. Na jego powierzchni rozrzucone losowo helperki. I teraz chodzi i przypięcie tych helperków do obiektu aby się przyleiły (attachment constraint). No i nie wyobrażam sobie klikania w każdy helperek, dodawania constrainta, ustawiania helperka z powrotem we właściwej pozycji po tym, jak przeskoczy po przypięciu do pierwszego face'a.

 

Please help! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Pewnie, ze sie da. Jesli masz kilka helperow to ma sens ale przy wiekszej ilosci max zacznie dzialac bardzo wolno. Probowalem kiedys w ten sposob ptakowi przyczepic piora, tak aby mozna bylo je skryptem/recznie animowac, i o rozsadnym czasie feedbacku nie bylo mowy. Jakakolwiek zmiana transformacji, kilka sekund.

Edytowane przez CgBartosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholerny max.. a może znasz jakieś inne rozwiązanie Bartku, które by pozwalało na w miarę płynną pracę? Zaskoczony jestem, bo ostatnio robiłem taki setup w XSI i śmigało potwornie szybko. No ale - co kraj to obyczaj - co soft to inne wpadki.

Edytowane przez Kris_R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi wpadło do głowy. Gdybym tak przyczepił te wszystkie punkty attachmentem, a następnie wypalił im klucze animacyjne, żeby pozbyć się constraintów to powinno śmigać szybko. Pozostaje nadal otwarte pytanie - jak przypiąć taką chmurę punktów attachmentem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem troszke czasu i napisalem skrypcik ktory to robi troche inaczej. Nie uzywa zadnego constraina a transform script. Wydaje mi sie ze dziala szybciej niz attachement controller ale nie profilowalem. W efekcie ubocznym skrypt tworzy kulki na obiekcie pobierajac z niego vertexColors. Mozna zatem malowac gdzie maja byc czerwone, zieolne, itp... Filmik mozna znalezc tutaj:

 

http://dl.dropbox.com/u/9290060/attachement001.avi

 

Jesli komus moze sie przydac podobny skrypt to zapraszam na priva. Mozna go rozwinac rzecz jasna.

A co do rozwiazania Twojego problemu Kris, to musialbym miec wiecej informacji, najlepiej scene. Pisanie uniwersalnego narzedzia radzacego sobie we wszystkich mozliwych sytuacjach wydaje sie byc zbyt czasochlonne jak na moje skromne mozliwosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zadnej magii, prosty skrypt, ok 50 linijek. Mozna troche zmienic i kontrolowac polozenie wzgledem fejsa. Taki troche bardziej elastyczny attachement. Moznaby tez przeniesc wliczanie transformacji, co teraz robie skryptem, do c++ i wystawic maxscriptowi, taki zabieg (teoretycznie) powinien jeszcze troche przyspieszyc kalkulacje.

Edytowane przez CgBartosz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posadziłem ręcznie kilka tysięcy attachment constrainów - zadanie skończone ;) Działa szybko, nawet z popiętymi animowanymi meshami.. playback prawie real time. Wrzuce filmik w wolnej chwili. Dzięki za reakcję i chęć pomocy. Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności