Kris_R Napisano 2 Sierpień 2010 Napisano 2 Sierpień 2010 Pytanie kieruję głównie do programistów. Da się w jakiś sposób zautomatyzować proces przypinania attachment constraints dla wielu helperów na raz? Podam przykład dla jaśniejszego oglądu sytuacji.Wyobraźmy sobie jakiś obiekt bazowy.. kulka, plane, box, cokolwiek. Na jego powierzchni rozrzucone losowo helperki. I teraz chodzi i przypięcie tych helperków do obiektu aby się przyleiły (attachment constraint). No i nie wyobrażam sobie klikania w każdy helperek, dodawania constrainta, ustawiania helperka z powrotem we właściwej pozycji po tym, jak przeskoczy po przypięciu do pierwszego face'a. Please help! :)
CgBartosz Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 (edytowane) Pewnie, ze sie da. Jesli masz kilka helperow to ma sens ale przy wiekszej ilosci max zacznie dzialac bardzo wolno. Probowalem kiedys w ten sposob ptakowi przyczepic piora, tak aby mozna bylo je skryptem/recznie animowac, i o rozsadnym czasie feedbacku nie bylo mowy. Jakakolwiek zmiana transformacji, kilka sekund. Edytowane 3 Sierpień 2010 przez CgBartosz
Kris_R Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 (edytowane) Cholerny max.. a może znasz jakieś inne rozwiązanie Bartku, które by pozwalało na w miarę płynną pracę? Zaskoczony jestem, bo ostatnio robiłem taki setup w XSI i śmigało potwornie szybko. No ale - co kraj to obyczaj - co soft to inne wpadki. Edytowane 3 Sierpień 2010 przez Kris_R
Kris_R Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 Coś mi wpadło do głowy. Gdybym tak przyczepił te wszystkie punkty attachmentem, a następnie wypalił im klucze animacyjne, żeby pozbyć się constraintów to powinno śmigać szybko. Pozostaje nadal otwarte pytanie - jak przypiąć taką chmurę punktów attachmentem?
CgBartosz Napisano 3 Sierpień 2010 Napisano 3 Sierpień 2010 Mialem troszke czasu i napisalem skrypcik ktory to robi troche inaczej. Nie uzywa zadnego constraina a transform script. Wydaje mi sie ze dziala szybciej niz attachement controller ale nie profilowalem. W efekcie ubocznym skrypt tworzy kulki na obiekcie pobierajac z niego vertexColors. Mozna zatem malowac gdzie maja byc czerwone, zieolne, itp... Filmik mozna znalezc tutaj: http://dl.dropbox.com/u/9290060/attachement001.avi Jesli komus moze sie przydac podobny skrypt to zapraszam na priva. Mozna go rozwinac rzecz jasna. A co do rozwiazania Twojego problemu Kris, to musialbym miec wiecej informacji, najlepiej scene. Pisanie uniwersalnego narzedzia radzacego sobie we wszystkich mozliwych sytuacjach wydaje sie byc zbyt czasochlonne jak na moje skromne mozliwosci.
Kris_R Napisano 3 Sierpień 2010 Autor Napisano 3 Sierpień 2010 Jesteś MAGIKIEM... no ale ty doskonale o tym wiesz :) Lekki szok w jakim tempie to podpiąłeś. Wizualnie efekt jest taki jak przy użyciu attachmentu. Szok :)
CgBartosz Napisano 4 Sierpień 2010 Napisano 4 Sierpień 2010 (edytowane) Nie ma zadnej magii, prosty skrypt, ok 50 linijek. Mozna troche zmienic i kontrolowac polozenie wzgledem fejsa. Taki troche bardziej elastyczny attachement. Moznaby tez przeniesc wliczanie transformacji, co teraz robie skryptem, do c++ i wystawic maxscriptowi, taki zabieg (teoretycznie) powinien jeszcze troche przyspieszyc kalkulacje. Edytowane 4 Sierpień 2010 przez CgBartosz
Kris_R Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 Posadziłem ręcznie kilka tysięcy attachment constrainów - zadanie skończone ;) Działa szybko, nawet z popiętymi animowanymi meshami.. playback prawie real time. Wrzuce filmik w wolnej chwili. Dzięki za reakcję i chęć pomocy. Pozdrawiam!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się