Napisano 6 Sierpień 201014 l Pracuję na Nuke'u ale generalnie chodzi mi o zasadę jak to wykonać. O ile Lightwrapping nakłada się łatwo i przyjemnie, to działa niestety w kompozycjach 2D. W przestrzeni 3D niestety już nie. (Z tego co się orientuję w Fusion jest podobnie. Jak to obejść?
Napisano 6 Sierpień 201014 l Musisz to obchodzić? Możesz rozdzielić scene 3d na renderowanie dwoma scanline'ami - tlo ze zrodlem swiatla i reszta, a później założyć lightwrap od tla.
Napisano 6 Sierpień 201014 l Autor Tak sobie zazwyczaj radzę. Ale przy bardziej skomplikowanej kompozycji, gdzie kluczowane postacie są również oświetlane, itd. robi się już duży problem. Próbuje to właśnie dzielić na mniejsze sceny 3D, renderować i składać do kupy ale zaczynają się już z tego robić nodowe koszmarki, pomijając, że czas generowania wynikowej sekwencji wzrasta dramatycznie.
Napisano 6 Sierpień 201014 l Wystarczy jeden podzial - zrodla swiatla i postacie przed nimi. Pozniej jeden lw i koniec. Mozesz wrzucic przyklad?
Napisano 6 Sierpień 201014 l Autor Nie ma teraz nic, co mógłbym zamieścić na forum. Ale generalnie chodzi mi o sytuację kiedy, kluczowany materiał jest również zasłaniany przez obiekty na pierwszym planie. Ogólnie robię dokładnie tak jak piszesz, lub w powyższym przypadku rozkładam to na 3 części.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto