Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Pracuję na Nuke'u ale generalnie chodzi mi o zasadę jak to wykonać.

O ile Lightwrapping nakłada się łatwo i przyjemnie, to działa niestety w kompozycjach 2D. W przestrzeni 3D niestety już nie. (Z tego co się orientuję w Fusion jest podobnie. Jak to obejść?

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 940
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Musisz to obchodzić?

Możesz rozdzielić scene 3d na renderowanie dwoma scanline'ami - tlo ze zrodlem swiatla i reszta, a później założyć lightwrap od tla.

Napisano
  • Autor

Tak sobie zazwyczaj radzę.

Ale przy bardziej skomplikowanej kompozycji, gdzie kluczowane postacie są również oświetlane, itd. robi się już duży problem. Próbuje to właśnie dzielić na mniejsze sceny 3D, renderować i składać do kupy ale zaczynają się już z tego robić nodowe koszmarki, pomijając, że czas generowania wynikowej sekwencji wzrasta dramatycznie.

Napisano

Wystarczy jeden podzial - zrodla swiatla i postacie przed nimi. Pozniej jeden lw i koniec. Mozesz wrzucic przyklad?

Napisano
  • Autor

Nie ma teraz nic, co mógłbym zamieścić na forum. Ale generalnie chodzi mi o sytuację kiedy, kluczowany materiał jest również zasłaniany przez obiekty na pierwszym planie.

Ogólnie robię dokładnie tak jak piszesz, lub w powyższym przypadku rozkładam to na 3 części.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności