Kenzo Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Pracuję na Nuke'u ale generalnie chodzi mi o zasadę jak to wykonać. O ile Lightwrapping nakłada się łatwo i przyjemnie, to działa niestety w kompozycjach 2D. W przestrzeni 3D niestety już nie. (Z tego co się orientuję w Fusion jest podobnie. Jak to obejść?
Gość User190 Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Musisz to obchodzić? Możesz rozdzielić scene 3d na renderowanie dwoma scanline'ami - tlo ze zrodlem swiatla i reszta, a później założyć lightwrap od tla.
Kenzo Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 Tak sobie zazwyczaj radzę. Ale przy bardziej skomplikowanej kompozycji, gdzie kluczowane postacie są również oświetlane, itd. robi się już duży problem. Próbuje to właśnie dzielić na mniejsze sceny 3D, renderować i składać do kupy ale zaczynają się już z tego robić nodowe koszmarki, pomijając, że czas generowania wynikowej sekwencji wzrasta dramatycznie.
Gość User190 Napisano 6 Sierpień 2010 Napisano 6 Sierpień 2010 Wystarczy jeden podzial - zrodla swiatla i postacie przed nimi. Pozniej jeden lw i koniec. Mozesz wrzucic przyklad?
Kenzo Napisano 6 Sierpień 2010 Autor Napisano 6 Sierpień 2010 Nie ma teraz nic, co mógłbym zamieścić na forum. Ale generalnie chodzi mi o sytuację kiedy, kluczowany materiał jest również zasłaniany przez obiekty na pierwszym planie. Ogólnie robię dokładnie tak jak piszesz, lub w powyższym przypadku rozkładam to na 3 części.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się