Skocz do zawartości

problem z bitmapa


Gość Ania_L

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegos czasu interesuje sie modelowaniem 3D, w zwiazku z tym obywam sie z 3d Max. Niestety dosyc czesto natrafiam na problemy.

 

Mam nadziej ze ktos mi to wyjasni:

1 I tak, nie wiem dlaczego ale wywala mi bitmape w postaci png lub jpg, ktora zajmuje 40 mb. czasami nie chce mi jej nawet zaimportowac.

("memory error")

mam 4GB ramow wiec to nie moze byc problem sprzetowy.

mozliwe ze musze cos ustawic w opcjach ale nie wiem co.

jeszcze co do oprogramowania to korzystam z 3d max D. 2009 sp1 x84 i vray sp2.

 

mozliwe ze cos przestawilam :)

 

prosze o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Bitmapa zajmuje tak naprawde o wiele wiecej w pamieci niz skompresowany plik, jesli chcesz ją wyswietlac w viewporcie to obciaza to ram karty graficznej, mozliwe ze poporstu nie wydala. Szczerze nie wiem po co 40 megowe bitmapy ladowac do maxa.

Co do przydzielania ramu, tym juz sie zajmuje sam windows.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie dostaje taki komunikat:

"failed to allocate filter tables for this bitmap. not enough memory. this bitmap my render incorrectly."

 

abstra***ąc po co umieszczac taka bitmape, to mimo to nie powinien wystepowac taki blad.

mam karte graficzna kupiona 2 miesiace temu, obslugujaca DirectX 11, karta Radeon HD 5670

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności