chillyzi Napisano 22 Wrzesień 2010 Napisano 22 Wrzesień 2010 Witam, mam problem ze zrobieniem efektu wody w Vrayu. Wiem, ze robi się to przy pomocy IOR, ale u mnie to nie działa. IOR ustawione na 1 daje efekt nie zalamywania się światła w ogóle (czyli tak jak powinno być - przedmiot znika). Przy 1.33 powinien wystąpić efekt wody, ale u mnie po prostu zmienia się perspektywa wynikająca ze zmiany kata załamania się światła i całość wygląda jak szkło bez względu jak wysoka wartość powyżej 1 wpiszę. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje? Może przeoczyłem jakieś ustawienia?
mirach Napisano 22 Wrzesień 2010 Napisano 22 Wrzesień 2010 mozesz napisac o co chodzi z "efektem wody" ? moze ci fog w materiale brakuje?
chillyzi Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Napisano 22 Wrzesień 2010 Znalazłem jakiś tutorial w którym koleś pokazuje o co chodzi w vrayu. Koleś zrobił tam tak, ze w boxa wprowadził takie ustawienia ( Refract - biel, IOR 1.33): http://img836.imageshack.us/img836/3134/62727169.jpg Mi to daje zupełnie inne efekty niż u niego. Przy 1.33 box wygląda jak szkoło a wg. tego co on tam pokazuje, powinien jak woda..
ryba747 Napisano 22 Wrzesień 2010 Napisano 22 Wrzesień 2010 Nie jestem expertem ale myślę że dzieje się tak Ponieważ nie maż nałożonego bumpa albo wymodelowanych fal przez co światło nie ma się na czym załamywać.
chillyzi Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Napisano 22 Wrzesień 2010 e, nie nie. ogldalem caly tutorail i koles to zrobil na zupelnie plaskim obiekcie ;/ to samo zreszta zrobil wczesniej na tej kuli po lewej. udalo mi sie zrobic wszystko co pokazywal, poza ta jedna rzecza i za cholere nie wiem dlaczego nie da sie tego u mnie zrobic.
mirach Napisano 22 Wrzesień 2010 Napisano 22 Wrzesień 2010 woda bez reflecta? ciekawe. Pokaz ten twoj material, bo tak to zgawywac tylko mozna. Po obrazku co pokazales to na 100% musi byc jakis noise w bump lub w displace.
chillyzi Napisano 22 Wrzesień 2010 Autor Napisano 22 Wrzesień 2010 Wrzuciłem na youtuba. obejrzalem całosc dokladnie jeszcze raz i nic nie wrzucal w bumpie ani nigdzie indziej :/ ogolnie wszystko dziala tak jak mowi, poza tym efektem wody. znalazlem jeszcze liste wartosci do wpisywania w IOR (nie wiem co to za strona, ale wartości sa takei same jak te które wpisywal koles z tutoriala): http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/tables/indrf.html a tutaj tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=rq1F_Dr9_0w
mirach Napisano 23 Wrzesień 2010 Napisano 23 Wrzesień 2010 to poszukaj innego tutka, bo widac gosc pominol pare krokow. Tak na szybko, tak wyglada woda z jednej z mojej sceny, nie widac tutaj, ale jest tam noise w bumpie, do tego sama powieszchnia wody ma displace:
chillyzi Napisano 26 Wrzesień 2010 Autor Napisano 26 Wrzesień 2010 dzieki za info w takim razie ;) rzeczywiscie z tym tutorialem jest cos nie tak. ps. fajnie to wyglda!
Rekomendowane odpowiedzi