Napisano 22 Wrzesień 201014 l Witam, mam problem ze zrobieniem efektu wody w Vrayu. Wiem, ze robi się to przy pomocy IOR, ale u mnie to nie działa. IOR ustawione na 1 daje efekt nie zalamywania się światła w ogóle (czyli tak jak powinno być - przedmiot znika). Przy 1.33 powinien wystąpić efekt wody, ale u mnie po prostu zmienia się perspektywa wynikająca ze zmiany kata załamania się światła i całość wygląda jak szkło bez względu jak wysoka wartość powyżej 1 wpiszę. Wie ktoś dlaczego tak się dzieje? Może przeoczyłem jakieś ustawienia?
Napisano 22 Wrzesień 201014 l mozesz napisac o co chodzi z "efektem wody" ? moze ci fog w materiale brakuje?
Napisano 22 Wrzesień 201014 l Autor Znalazłem jakiś tutorial w którym koleś pokazuje o co chodzi w vrayu. Koleś zrobił tam tak, ze w boxa wprowadził takie ustawienia ( Refract - biel, IOR 1.33): http://img836.imageshack.us/img836/3134/62727169.jpg Mi to daje zupełnie inne efekty niż u niego. Przy 1.33 box wygląda jak szkoło a wg. tego co on tam pokazuje, powinien jak woda..
Napisano 22 Wrzesień 201014 l Nie jestem expertem ale myślę że dzieje się tak Ponieważ nie maż nałożonego bumpa albo wymodelowanych fal przez co światło nie ma się na czym załamywać.
Napisano 22 Wrzesień 201014 l Autor e, nie nie. ogldalem caly tutorail i koles to zrobil na zupelnie plaskim obiekcie ;/ to samo zreszta zrobil wczesniej na tej kuli po lewej. udalo mi sie zrobic wszystko co pokazywal, poza ta jedna rzecza i za cholere nie wiem dlaczego nie da sie tego u mnie zrobic.
Napisano 22 Wrzesień 201014 l woda bez reflecta? ciekawe. Pokaz ten twoj material, bo tak to zgawywac tylko mozna. Po obrazku co pokazales to na 100% musi byc jakis noise w bump lub w displace.
Napisano 22 Wrzesień 201014 l Autor Wrzuciłem na youtuba. obejrzalem całosc dokladnie jeszcze raz i nic nie wrzucal w bumpie ani nigdzie indziej :/ ogolnie wszystko dziala tak jak mowi, poza tym efektem wody. znalazlem jeszcze liste wartosci do wpisywania w IOR (nie wiem co to za strona, ale wartości sa takei same jak te które wpisywal koles z tutoriala): http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/tables/indrf.html a tutaj tutorial: http://www.youtube.com/watch?v=rq1F_Dr9_0w
Napisano 23 Wrzesień 201014 l to poszukaj innego tutka, bo widac gosc pominol pare krokow. Tak na szybko, tak wyglada woda z jednej z mojej sceny, nie widac tutaj, ale jest tam noise w bumpie, do tego sama powieszchnia wody ma displace:
Napisano 26 Wrzesień 201014 l Autor dzieki za info w takim razie ;) rzeczywiscie z tym tutorialem jest cos nie tak. ps. fajnie to wyglda!