Gość uncl3 Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 Witam. Starając się zrigować postać z użyciem modyfikatora Skin natrafiłem na dziwne utrudniające pracę anomalie (może moje doświadczenie jest niewielkie, ale udało mi się już zrigować kilka modeli z nienajgorszym skutkiem). Podczas edycji envelopów zauważam, że pod wpływ danej kości dostają się placki wierzchołków w ogóle nie wchodzące 'pod' envelope, wpływ nie zmniejsza się nawet wyrzucając envelope poza model i na dodatek mam spory problem z manualnym wyzerowaniem wpływu danej kości (nie mówiąc już o stracie czasu). http://img100.imageshack.us/img100/135/clipboard01yo.jpg Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Co mi przychodzi do głowy to to, że zrobiłem unwrap przed rigowaniem (ale chyba to nie powinno mieć wpływu prawda?) oraz po raz pierwszy staram się używa Bend Linków. A może to jakiś bug? Z niecierpliwoscią czekam na pomoc i dziękuję :) Soft - Max 2011
Gość Gosc Napisano 20 Październik 2010 Napisano 20 Październik 2010 nie sadze zeby to byl az taki bug :] sprobuj wyresetowac weight table jak masz zaznaczony dany segment kosci, mogles albo miec zaznaczone vertexy, albo probowales malowac wagi i ci tak zostalo, wtedy wspolniez envelope dzialaja weightmapy ktore sa przechowywane niezaleznie a caly wynik jest normalizowany
zio_mal Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 moze byc tez tak ze te vertexy nie wchodza w zakres zadnych enveloperow i zostaly automatycznie doczepione do tej kosci. wszak w skinie vertex musi posiadac wartosc dla min jednej kosci a ta byla najblizej nich:)
Gość uncl3 Napisano 21 Październik 2010 Napisano 21 Październik 2010 Wygląda na to że było dokładnie tak jak napisał zio_mal, lekkie zmiany w 'objętości' kości załatwiły sprawę. Wielkie dzięki za szybkie i trafne odpowiedzi!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się