Camariera Napisano 17 Listopad 2010 Napisano 17 Listopad 2010 jak zrobic takie oparcie krzesla? Jeszcze zeby ta srodkowa okrągla czesc byla wypukla (jak w materialowym obiciu). Jak najlepiej wymodelowac tez siedzisko w takim krzesle jesli tez jest materialowe). Robilam je z chamfer boxa ale jakos tak to sztucznie wyglada. Jak nadac mu zalamania, zagiecia, charakterystycznedla takich rzeczy? :) tak wogole 3ds max 2011
slawek-ef Napisano 19 Listopad 2010 Napisano 19 Listopad 2010 ogolnie chodzi Ci jak zrobić takie krzesła jak na załączonym obrazku?
Camariera Napisano 20 Listopad 2010 Autor Napisano 20 Listopad 2010 nie, krzesla jako takie udalo mi sie wymodelowac. Chodzi mi o to, jak zrobic zmarszczki na siedzeniu ,zeby wygladalo to realistycznie a nie sztucznie. Zagiecia materialu itp. I jezeli chodzi o okragle siedzenie to jak je ladnie zlaczyc z reszta, jezeli reszte udalo mi sie wymodelowac z jednego boxa. Jak zageszczac siatke, jezeli mam model i np. jedna plaszczyzna nie ma podzialow, i chcialabym to zrobic nie uzywajac meshsmootha lub turbosmootha bo uzywajaccuta lub connect jest za duzo pracochlonne zeby zrobic gestsza siatke bo uzywajac , ps. jak wyrenderowac sama siatke ? tak jak wy robicie to pokazujac efekty na forum uzywam 3ds max design 11 + mental ray
pim_pon Napisano 20 Listopad 2010 Napisano 20 Listopad 2010 (edytowane) Na pewno jest wiele sposobów na zrobienie czegoś takiego. Ja z reguły modeluje "poduszki" z boxa. Dodawanie edge a na końcu MS pozwala na osiągnięcie zadowalającego efektu. W niektórych przypadkach koniecznie jest użycie FFD i wybranie odpowiedniego zagęszczenia punktów. Sposoby na dodawanie edge do bryły są również najróżniejsze, np: connect, cut, insert Kiedy oparcie ma sprawiać wrażenie lekko używanego warto sięgnąć również po zakładkę paint deformation w editable poly Edytowane 20 Listopad 2010 przez pim_pon
Rekomendowane odpowiedzi