Napisano 17 Listopad 201014 l jak zrobic takie oparcie krzesla? Jeszcze zeby ta srodkowa okrągla czesc byla wypukla (jak w materialowym obiciu). Jak najlepiej wymodelowac tez siedzisko w takim krzesle jesli tez jest materialowe). Robilam je z chamfer boxa ale jakos tak to sztucznie wyglada. Jak nadac mu zalamania, zagiecia, charakterystycznedla takich rzeczy? :) tak wogole 3ds max 2011
Napisano 20 Listopad 201014 l Autor nie, krzesla jako takie udalo mi sie wymodelowac. Chodzi mi o to, jak zrobic zmarszczki na siedzeniu ,zeby wygladalo to realistycznie a nie sztucznie. Zagiecia materialu itp. I jezeli chodzi o okragle siedzenie to jak je ladnie zlaczyc z reszta, jezeli reszte udalo mi sie wymodelowac z jednego boxa. Jak zageszczac siatke, jezeli mam model i np. jedna plaszczyzna nie ma podzialow, i chcialabym to zrobic nie uzywajac meshsmootha lub turbosmootha bo uzywajaccuta lub connect jest za duzo pracochlonne zeby zrobic gestsza siatke bo uzywajac , ps. jak wyrenderowac sama siatke ? tak jak wy robicie to pokazujac efekty na forum uzywam 3ds max design 11 + mental ray
Napisano 20 Listopad 201014 l Na pewno jest wiele sposobów na zrobienie czegoś takiego. Ja z reguły modeluje "poduszki" z boxa. Dodawanie edge a na końcu MS pozwala na osiągnięcie zadowalającego efektu. W niektórych przypadkach koniecznie jest użycie FFD i wybranie odpowiedniego zagęszczenia punktów. Sposoby na dodawanie edge do bryły są również najróżniejsze, np: connect, cut, insert Kiedy oparcie ma sprawiać wrażenie lekko używanego warto sięgnąć również po zakładkę paint deformation w editable poly Edytowane 20 Listopad 201014 l przez pim_pon