Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam!

 

Mam takie strasznie nOObiarskie pytanie :| Nie znam się dobrze na topologi jakoś i nie umiem sobie poradzić z następującą sprawą:

 

Kiedy tworzymy w np. 3dsMax obiekt typu Chamfer Box, na jego płaszczyznach tworzy się dziwny shading, cienie się jednym słowem paparają. Na pewno wiecie o co chodzi, bo widać to zawsze gołym okiem. Można się tego pozbyć poprzez usuwanie Smoothing Groups, ale wtedy miejsce zaokrąglone jest brzydkie, lub dodając Filet Segments. Ale aby cienie się "wyprostowały", należy ich dać mnóstwo.

 

Kiedyś natknąłem się na krótki tutorial który to wyjaśniał jak szybko naprawić takie bryły, ale nie mogłem go wtedy doczytać do końca i teraz nie mogą go znaleźć.

 

Byłbym wdzięczny za wyjaśnienie, jak unikać takich miejsc na siatkach, bo jest to dla mnie ostatnio jak gwóźdź w d... dłoni.

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 5
  • Wyświetleń 791
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy dobrze rozumiem ale czy chodzi ci o wygladzenie krawedzi??

Dodaj do obietku modyfikator MeshSmooth albo turboSmooth

Napisano
  • Autor

Niestety nie o to mi chodzi, kiepsko wyjaśniam... Ale dorwałem ten tutorial:

 

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7900/making-interior-scene

 

W miejscu gdzie autor tworzy szafki w meblach, mówi jak dokładnie chamferować. Wspomina tam dodawaniu CONNECTÓW ale nie dokładnie wychodzi mi to samo co jemu. Nie wiem które krawędzie łączyć, aby pozbyć sie tych artefaktów :(

Napisano

Te dodatkowe edge dodaje się już na ostatniej "prostej" czyli na tym poligonie, który nie wchodzi już w skład chamfera, a na którym owy chamfer się opiera w celu uzupełnienia do oryginalnego kąta pod jakim były ścianki sprzed operacji. Na to jak wygładzana jest powierzchnia mają wpływ kierunki normalnych i wielkości ścianek dlatego dzieją się takie pierdoły.

Polecam skrypt Average Normals raz Poly Average Normals.

RK.

Napisano
  • Autor

A... no to chyba rozumiem z tym kątem. Od momentu napisania posta trochę to męczyłem, dokładając twój post zacząłem chyba rozumieć bo wyszło co chciałem. Ale kurcze kilka godzin zeszło a projekt dziś chciałem skończyć :( No ale człowiek całe życie się uczy :)

 

Wielkie dzięki za skrypty! Na pewno się przydadzą oszczędzając trochę czasu!

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.