cieply Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 Hej, przeglądałem po raz enty jego filmiki i czy możecie mi podpowiedzieć jak on robi niebo? Ujęcia z kamery wgrywane w postprodukcji, czy pluginy do vraya i render?
koton Napisano 7 Grudzień 2010 Napisano 7 Grudzień 2010 "A FULL-CG animated piece that tries to illustrate architecture art across a photographic point of view where main subjects are already-built spaces. Sometimes in an abstract way. Sometimes surreal." to po co mydli oczy na vimeo że full cg?
cieply Napisano 8 Grudzień 2010 Autor Napisano 8 Grudzień 2010 (edytowane) No właśnie tez po przeczytaniu tego trochę mnie zdziwiła opcja z kamera, chociaż najbardziej prawdopodobna. A na making of widać sfere z siatką, przy tym ujęciu z kamieniem i schodami. Może pare sfer i różny materiał, ale że aż tak mu to realistycznie wyszło? edit: na tej stronie co podał koton w komentarzach Alex napisał: -I think i must make it clear. There are a few non-CG elements in the shortfilm: photographer (shot on greenscreen), pigeons, timelapsed growing flowers, flying airplane and sky backgrounds. -It was ALL rendered on an i7 920 and a QX6850 -very low budget :( - to teraz o czym trzeba poczytać do After Effects żeby takie tło wstawić? :) Edytowane 8 Grudzień 2010 przez cieply
Gość Gosc Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 o niczym nie trzbe czytac, wez kamere nakrec niebo, zrob camera mapping na sfere, et voila! on nie sklada tego w AFX, renderuje prosto z vraya, tak jak juz opisano zamapowany film na sfere, albo czesto nawet statyczne zdjecie ze stockow
mirach Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 Z tego co sie patrzy na jego making ofy to troche tam w AE sklada. A zeby niebo wrzucic do posta to zadnych cudow nie ma. Render z alpha, pod to footage z niebem i po sprawie.
Gość Gosc Napisano 9 Grudzień 2010 Napisano 9 Grudzień 2010 ta pewnie, zwlaszcza jak sie w szybach odbija - no panowie nie tworzmy historii i legend, zwykla zamapowana hemisfera
cieply Napisano 12 Grudzień 2010 Autor Napisano 12 Grudzień 2010 OK! Mam nagrane niebo. Będziemy dodawać w postprodukcji :) mirach napisał że: renderujemy alphe i pod to footage. Dla każdej klatki mam wyrenderować alphe? Od razu pytanie o DOFa - dla niego też z każdej klatki zdepth? Poczytałem że DOFPro jest dobry przy animowaniu, ale jak go użyć? Jak to się składa?... - uczę się:) (vray + 3d max, mam after effects)
mirach Napisano 12 Grudzień 2010 Napisano 12 Grudzień 2010 Alpha ci sie sama zrobi jesli wyrenderujesz do png czy cos podobnego, zdepth tez trzeba tylko ustawic w render elements.
Gordy Napisano 31 Grudzień 2010 Napisano 31 Grudzień 2010 Alex Roman używaz vryja i AE. Do DOF'a uzył plugginu Lenscare. Depth z elementów jest często o kant dupy więc robi sie go "customowy". Renderuje sie też w passach ale nie w elementach bo są tez, no wiecie. BTW, renderowanie wszystkiego na raz to jakas pomyłka. Wszystko robi sie w poście. Odbicia w szybach to dwie sekundy roboty, żadne czary.
cieply Napisano 4 Styczeń 2011 Autor Napisano 4 Styczeń 2011 SimonM - na razie stanęło => sesja zaraz, trzeba dokończyć projekty :) ale na pewno do tego wrócę i odświeżę temat jak coś wyprodukuję Gordy - odbicia w szybach, co polecasz?
Gość Gosc Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Odbicia w szybach to dwie sekundy roboty, żadne czary. Odbicia w szybach to byl tylko przyklad, faktycznie najbardziej prosty .. niemniej u Alexa prawie kazdy material odbija otoczenie, zrobienie tego w poscie to przypuszczalnie taka przyjemnosc jak pakowanie sobie kaktusa w tylek... mozna... tylko sa przyjemniejsze sposoby spedzania czasu i gwarantuje ci ze w kilka sekund nic sensownego bys nie wymodzil (duzo roznych materialow o roznych stopniach glossiness i mapowanych wspolczynnikach odbicia, o fresnelu nie mowiac)
Gordy Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Odbicia robi się w osobnym pasie. Renderujesz tylko okna (szkło) z materiałem bez diffuse, refraction. Najwydajniej byłoby zbejkowac całe światło (jeśli jest statyczne), diffuse, spec itd. do tekstury na obiektach odbijanych i ustawic te obiekty jako not visible to camera. Zero świateł. Render klatki takiego passa w scanlinie to 2-5 sek. Scanline jest najszybszy, chyba że robisz Motion blur a dla głównych passów używasz Vraya. MB nie bedzie sie wtedy zgadzał więc używasz Vraya i trwa to troche dłużej. Jesli światło i inne duperele widoczne w odbiciu sa animowane to troche bardziej skomplikowane ale i tak sie opłaca. Jesli cokolwiek ci nie będzie pasować w finalnej kompozycji, poprawiasz tylko dany element co potrwa minuty, a wierz mi, klienci zawsze maja uwagi i prawie zawsze zmieniają zdanie. Jesli puścisz wszystko na raz to masz przej.... Byłem w tej alei i jest naprawde chu.... przed klientem, supervisorem i reszta firmy która właśnie leci by skopac ci dupe za klatke liczącą sie godzine na farmie a klatek jest 300. Robiłem ostatnio z 9 bardzo prostych ujęć do reklamy i wychodziło mi ~ 10 passów na obiekt. Koleś od kompo tylko przychodził i mówił gdzie chce mieć blika albo maskę i po 5 min. było gotowe. Zrobił potem z tego magię. Szkoda tylko, że Max tak ssie jesli o to chodzi. I tak to robie jeśli czegos nie pomieszałem. Późno już. Jeśli ktos ma lepszy sposób chetnie sie go naucze.
Gordy Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Odbicia w szybach to byl tylko przyklad, faktycznie najbardziej prosty .. niemniej u Alexa prawie kazdy material odbija otoczenie, zrobienie tego w poscie to przypuszczalnie taka przyjemnosc jak pakowanie sobie kaktusa w tylek... mozna... tylko sa przyjemniejsze sposoby spedzania czasu i gwarantuje ci ze w kilka sekund nic sensownego bys nie wymodzil (duzo roznych materialow o roznych stopniach glossiness i mapowanych wspolczynnikach odbicia, o fresnelu nie mowiac) I tu sie mylisz. To bardzo proste rzeczy i szybko sie je robi. Duzo szybciej i wydajniej dlatego że robisz jedna rzecz na raz tylko trzeba wiedziec co sie robi.
Gość Gosc Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 Gordy, jesli masz na mysli dodawanie prostych blikow i odbic w stylu Platige Image (podziwiam chlopakow za to jak wiele potrafia "fejkowac" i jak dobrze im to wychodzi) to wtedy jestem w stanie sie z tym zgodzic, niemniej jednak nie ma to zbyt wiele wspolnego z poprawnoscia fizyczna post-produkcja to bardzo szerokie pojecie i duze pole do popisu, ale jesli mowa o zgodnosci fizycznej a nie bylejakosci artystycznej to niestety uzyskanie poprawnego efektu nie jest takie proste , nawet jak masz wszystkie mozliwe kanaly wyrenderowane pod post-produkcje to i tak jest to zadanie trudne, a nie tak zbagatelizowane jak to sugerujesz (nie mowimy o jednej plaszczyznie czy kilku obiektach, gdzie da sie to wszystko ladnie pospinac w post-produkcji, ale mowa o przypadku ogolnym, tak zeby nie zasuwac 10 tysiecy obiektow w post-produkcji, z ktorych kazdy ma odmienne charakterystyki BRDF, z mapami, z odbiciem zaleznym od przezroczystosci etc,etc) zgadzam sie ze podczas walki z materia, krotkich terminow i ogolnego rozgoryczenia tym czego jeszcze chce od nas klient, efektywne oszustwa graficzne sa jak najbardziej mile widziane... temat byl juz walkowany na forum podczas dyskusji o motion blur i DOF i wielu innych, sam jestem zwolennikiem "fejkowania" wszystkiego co sie da, tak dlugo jak widz tego nie zauwaza... ale znajmy granice przyzwoitosci i nie mowmy ze to jest dokladnie to samo co porzadnie wyrenderowany efekt z renderera i to zwlaszca kiedy chodzi o odbicia - ludzkie oko bardzo szybko wylapuje wszelkie anomalie, zwlaszcza jak wszystko jest w ruchu i zamiast super-realizmu otrzymujemy cos co na kilometr "traci myszka" Peace & No Offence
tweety Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 tjviking: akurat Roman składa całość w AEF. niema cudów , są po prostu dobre beauty passy, maski i dobra korekcja. a co do fejków etc. to dla mnie renderowanie czegoś "na czysto" jest idiotyzmem. im więcej fejków i więcej sztuczek tym obraz jest lepszy i bardziej plastyczny. a chodzi przecież o plastykę obrazu a nie o fizyczne odwzorowanie rzeczywistości.
Gość Gosc Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 tjviking: akurat Roman składa całość w AEF. niema cudów , są po prostu dobre beauty passy, maski i dobra korekcja. Odeszlismy znow od tematu, Roman nie sklada nieba w post-pro i nie siedzi godzinami zeby dorobic jego odbicia na wszystkich obiektach... Owszem, dostawia ludziki, dostawia bliki, dostawia material video (taki jak drobinki, kleksy etc) robi DOFa w post-pro.. ale nie jest az takim pojechanym gosciem zeby dostawiac niebo do swojego cudnego renderu w AFX
tweety Napisano 5 Styczeń 2011 Napisano 5 Styczeń 2011 no z tym niebem to nawet wygodniej by było pojechać osobnym passem niż renderować całość :] ale to ja tak robię, Roman to gość z niewyobażalnym zapędem na fotorealizm. możemy tylko zgadywać ile dodaje w poscie a ile wychodzi mu to z renderów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się