Skocz do zawartości

Alex Roman i jego niebo


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

przeglądałem po raz enty jego filmiki i czy możecie mi podpowiedzieć jak on robi niebo? Ujęcia z kamery wgrywane w postprodukcji, czy pluginy do vraya i render?

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

 

"A FULL-CG animated piece that tries to illustrate architecture art across a photographic point of view where main subjects

are already-built spaces. Sometimes in an abstract way. Sometimes surreal."

 

to po co mydli oczy na vimeo że full cg?

Napisano (edytowane)

No właśnie tez po przeczytaniu tego trochę mnie zdziwiła opcja z kamera, chociaż najbardziej prawdopodobna.

A na making of widać sfere z siatką, przy tym ujęciu z kamieniem i schodami.

Może pare sfer i różny materiał, ale że aż tak mu to realistycznie wyszło?

 

edit:

na tej stronie co podał koton w komentarzach Alex napisał:

-I think i must make it clear. There are a few non-CG elements in the shortfilm: photographer (shot on greenscreen), pigeons, timelapsed growing flowers, flying airplane and sky backgrounds.

 

-It was ALL rendered on an i7 920 and a QX6850 -very low budget :( -

 

to teraz o czym trzeba poczytać do After Effects żeby takie tło wstawić? :)

Edytowane przez cieply
Napisano

o niczym nie trzbe czytac, wez kamere nakrec niebo, zrob camera mapping na sfere, et voila! on nie sklada tego w AFX, renderuje prosto z vraya, tak jak juz opisano zamapowany film na sfere, albo czesto nawet statyczne zdjecie ze stockow

Napisano

Z tego co sie patrzy na jego making ofy to troche tam w AE sklada. A zeby niebo wrzucic do posta to zadnych cudow nie ma. Render z alpha, pod to footage z niebem i po sprawie.

Napisano

ta pewnie, zwlaszcza jak sie w szybach odbija - no panowie nie tworzmy historii i legend,

zwykla zamapowana hemisfera

Napisano

OK! Mam nagrane niebo. Będziemy dodawać w postprodukcji :)

mirach napisał że: renderujemy alphe i pod to footage.

Dla każdej klatki mam wyrenderować alphe?

Od razu pytanie o DOFa - dla niego też z każdej klatki zdepth?

Poczytałem że DOFPro jest dobry przy animowaniu, ale jak go użyć?

Jak to się składa?... - uczę się:)

(vray + 3d max, mam after effects)

Napisano

Alex Roman używaz vryja i AE. Do DOF'a uzył plugginu Lenscare.

Depth z elementów jest często o kant dupy więc robi sie go "customowy". Renderuje sie też w passach ale nie w elementach bo są tez, no wiecie.

BTW, renderowanie wszystkiego na raz to jakas pomyłka. Wszystko robi sie w poście.

Odbicia w szybach to dwie sekundy roboty, żadne czary.

Napisano

SimonM - na razie stanęło => sesja zaraz, trzeba dokończyć projekty :)

ale na pewno do tego wrócę i odświeżę temat jak coś wyprodukuję

 

Gordy - odbicia w szybach, co polecasz?

Napisano

Odbicia w szybach to dwie sekundy roboty, żadne czary.

 

Odbicia w szybach to byl tylko przyklad, faktycznie najbardziej prosty

 

.. niemniej u Alexa prawie kazdy material odbija otoczenie,

zrobienie tego w poscie to przypuszczalnie taka przyjemnosc jak pakowanie

sobie kaktusa w tylek... mozna... tylko sa przyjemniejsze sposoby

spedzania czasu i gwarantuje ci ze w kilka sekund nic sensownego bys nie

wymodzil (duzo roznych materialow o roznych stopniach glossiness i

mapowanych wspolczynnikach odbicia, o fresnelu nie mowiac)

Napisano

Odbicia robi się w osobnym pasie. Renderujesz tylko okna (szkło) z materiałem bez diffuse, refraction. Najwydajniej byłoby zbejkowac całe światło (jeśli jest statyczne), diffuse, spec itd. do tekstury na obiektach odbijanych i ustawic te obiekty jako not visible to camera. Zero świateł. Render klatki takiego passa w scanlinie to 2-5 sek. Scanline jest najszybszy, chyba że robisz Motion blur a dla głównych passów używasz Vraya. MB nie bedzie sie wtedy zgadzał więc używasz Vraya i trwa to troche dłużej.

Jesli światło i inne duperele widoczne w odbiciu sa animowane to troche bardziej skomplikowane ale i tak sie opłaca.

Jesli cokolwiek ci nie będzie pasować w finalnej kompozycji, poprawiasz tylko dany element co potrwa minuty, a wierz mi, klienci zawsze maja uwagi i prawie zawsze zmieniają zdanie. Jesli puścisz wszystko na raz to masz przej.... Byłem w tej alei i jest naprawde chu.... przed klientem, supervisorem i reszta firmy która właśnie leci by skopac ci dupe za klatke liczącą sie godzine na farmie a klatek jest 300.

Robiłem ostatnio z 9 bardzo prostych ujęć do reklamy i wychodziło mi ~ 10 passów na obiekt. Koleś od kompo tylko przychodził i mówił gdzie chce mieć blika albo maskę i po 5 min. było gotowe. Zrobił potem z tego magię.

Szkoda tylko, że Max tak ssie jesli o to chodzi.

 

I tak to robie jeśli czegos nie pomieszałem. Późno już. Jeśli ktos ma lepszy sposób chetnie sie go naucze.

Napisano
Odbicia w szybach to byl tylko przyklad, faktycznie najbardziej prosty

 

.. niemniej u Alexa prawie kazdy material odbija otoczenie,

zrobienie tego w poscie to przypuszczalnie taka przyjemnosc jak pakowanie

sobie kaktusa w tylek... mozna... tylko sa przyjemniejsze sposoby

spedzania czasu i gwarantuje ci ze w kilka sekund nic sensownego bys nie

wymodzil (duzo roznych materialow o roznych stopniach glossiness i

mapowanych wspolczynnikach odbicia, o fresnelu nie mowiac)

 

I tu sie mylisz. To bardzo proste rzeczy i szybko sie je robi. Duzo szybciej i wydajniej dlatego że robisz jedna rzecz na raz tylko trzeba wiedziec co sie robi.

Napisano

Gordy, jesli masz na mysli dodawanie

prostych blikow i odbic w stylu Platige Image (podziwiam chlopakow za to jak

wiele potrafia "fejkowac" i jak dobrze im to wychodzi) to wtedy jestem w stanie sie z tym zgodzic,

niemniej jednak nie ma to zbyt wiele wspolnego z poprawnoscia fizyczna

 

post-produkcja to bardzo szerokie pojecie i duze pole do popisu, ale jesli mowa

o zgodnosci fizycznej a nie bylejakosci artystycznej to niestety uzyskanie poprawnego

efektu nie jest takie proste , nawet jak masz wszystkie mozliwe kanaly wyrenderowane

pod post-produkcje to i tak jest to zadanie trudne, a nie tak zbagatelizowane jak to sugerujesz (nie mowimy o jednej plaszczyznie czy kilku obiektach, gdzie da sie

to wszystko ladnie pospinac w post-produkcji, ale mowa o przypadku ogolnym,

tak zeby nie zasuwac 10 tysiecy obiektow w post-produkcji, z ktorych kazdy

ma odmienne charakterystyki BRDF, z mapami, z odbiciem zaleznym od przezroczystosci etc,etc)

 

zgadzam sie ze podczas walki z materia, krotkich terminow i ogolnego rozgoryczenia

tym czego jeszcze chce od nas klient, efektywne oszustwa graficzne sa jak najbardziej

mile widziane...

 

temat byl juz walkowany na forum podczas dyskusji o motion blur i DOF i wielu innych,

sam jestem zwolennikiem "fejkowania" wszystkiego co sie da, tak dlugo jak widz tego

nie zauwaza... ale znajmy granice przyzwoitosci i nie mowmy ze to jest dokladnie to samo co porzadnie wyrenderowany efekt z renderera i to zwlaszca kiedy chodzi

o odbicia - ludzkie oko bardzo szybko wylapuje wszelkie anomalie, zwlaszcza jak

wszystko jest w ruchu i zamiast super-realizmu otrzymujemy cos co na kilometr "traci

myszka"

 

Peace & No Offence

Napisano

tjviking: akurat Roman składa całość w AEF. niema cudów , są po prostu dobre beauty passy, maski i dobra korekcja.

 

a co do fejków etc. to dla mnie renderowanie czegoś "na czysto" jest idiotyzmem. im więcej fejków i więcej sztuczek tym obraz jest lepszy i bardziej plastyczny. a chodzi przecież o plastykę obrazu a nie o fizyczne odwzorowanie rzeczywistości.

 

Napisano
tjviking: akurat Roman składa całość w AEF. niema cudów , są po prostu dobre beauty passy, maski i dobra korekcja.

 

Odeszlismy znow od tematu, Roman nie sklada nieba w

post-pro i nie siedzi godzinami zeby dorobic jego odbicia na wszystkich obiektach...

Owszem, dostawia ludziki, dostawia bliki, dostawia material video

(taki jak drobinki, kleksy etc) robi DOFa w post-pro.. ale nie jest

az takim pojechanym gosciem zeby dostawiac niebo do swojego cudnego

renderu w AFX

Napisano

no z tym niebem to nawet wygodniej by było pojechać osobnym passem niż renderować całość :]

 

ale to ja tak robię, Roman to gość z niewyobażalnym zapędem na fotorealizm. możemy tylko zgadywać ile dodaje w poscie a ile wychodzi mu to z renderów.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności